تازه های سایت

کد مطلب: 23798
27. مرداد 1394 - 13:19
همزمان با ایام ورود آزادگان به میهن اسلامی، مسئولان شهرستان نهاوند با خانواده 3 نفر از آزادگان این شهرستان دیدار کردند.
دیدار مسئولان شهرستان نهاوند با خانواده آزادگان + تصاویر

به گزارش سایت گرو، در این دیدارها علاوه بر امام‌جمعه و فرماندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی، رئیس بنیاد شهید و رئیس دادگستری نهاوند نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند در دیدار با خانواده آزاده سرافراز شجاع مرادی آورزمانی، گفت: یقیناً اگر ایثارگری و از خود گذشتی شهدا و جانبازان و آزادگان نبود، ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و عزت قرار نداشت و معلوم نبود چه بلایی بر سر انقلاب می‌آمد.

وی اظهار کرد: به برکت وجود مقام معظم رهبری و ملت شجاع و بصیر ایران، کشور ما به‌عنوان قدرت اول منطقه شناخته می‌شود و موفق شده است تفکر انقلابی خود را به سایر کشورها صادر کند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: تکریم و دیدار با آزادگان و خانواده شهدا برای مسئولان موهبتی است که باید قدردان این نعمت باشیم چون خانواده شهدا و آزادگان بر گردن همه ملت ایران و مسئولان حق بزرگی دارند.

 

 

شجاع مرادی یکی از 96 آزاده سرافراز شهرستان نهاوند است که در تاریخ 21/ 4 /67 به اسارت نیروهای بعثی درامد و در سوم شهریور سال 1369 به میهن اسلامی بازگشت.

مهرداد نادری فر فرماندار نهاوند نیز در منزل آزاده شجاع، آیت ساکی که در سال 67 اسیرشده بود؛ عنوان کرد: آثار سختی‌ها و شکنجه‌های جسمی، روحی و روانی که آزادگان در دوران اسارت خود متحمل شدند هنوز در بسیاری از این عزیزان وجود دارد اما آنان در برابر دشمن ایستادند تا توانستند اراده خود را بر آنان تحمیل نمایند.

وی اظهار کرد: بیان خاطرات و سختی‌هایی که این عزیزان متحمل شده‌اند می‌تواند برای جوانان عبرت‌آموز باشد و آن‌ها الگوهای مملکت خود را بیشتر از گذشته بشناسند.

فرماندار نهاوند افزود: شهدا، ایثارگران، آزادگان و مردم ایران اسلامی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان هستند و این مقاومت و ایثار دشمنان باعث شد تا دشمن به‌پای میز مذاکره بیاید و حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: همه ما باید قدردان امنیت امروز ایران اسلامی باشیم که مرهون تلاش‌ها و ازخودگذشتگی‌های فرزندان غیور ایران اسلامی است.

 

 

آزاده سرافراز آیت ساکی از بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان نهاوند است که در سال 67 اسیر شد و در شهریور سال 69 به کشور بازگشت.

منزل محمدرضا ترک سومین منزل آزاده‌ای بود که مسئولان به دیدار خانواده وی رفتند.

علیرضا علی بخشی ریس بنیاد شهید نهاوند در این دیدار گفت: شهرستان نهاوند 96 آزاده سرافراز و 850 شهید گلگون‌کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این نشان‌دهنده عشق و علاقه مردم این دیار به انقلاب اسلامی است.

 

 

وی اظهار کرد: از 96 آزاده شهرستان نهاوند یک نفر از این عزیزان به دلیل درد و جراحات ناشی از سال‌های اسارت به شهادت رسید و 9 نفر دیگر فوت‌شده‌اند و در حال حاضر 86 آزاده در قید حیات هستند.

رئیس بنیاد شهید نهاوند افزود: آقای محمدرضا ترک نیز که سرباز ارتش جمهوری اسلامی بوده است در تاریخ 23/04/ 67 اسیر می‌شود و در تاریخ 03/06/1369 به همراه سایر آزادگان به میهن اسلامی بازگشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما