تازه های سایت

کد مطلب: 23761
25. مرداد 1394 - 13:18
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: در دهه کرامت 70 عنوان برنامه در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.
بیش از 70 عنوان برنامه در دهه کرامت در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام حسین گروسی در جمع روحانیون شهرستان نهاوند گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) سلسله جشن‌های دهه کرامت در 70 منطقه شهری و روستایی نهاوند آغازشده است و تا چهارم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع دهه کرامت، انجام تبلیغات میدانی توسط دستگاه‌های عضو ستاد شهرستانی و برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد توسط اداره تبلیغات اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های گرامی داشت دهه کرامت است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: 70 نفر از مبلغین و مبلغات با ثبت درخواست در سامانه تبلیغی نسبت به همکاری با اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اعلام آمادگی کردند و بعد از طی مراحل و نیازسنجی به مناطق مختلف شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند.

وی گفت: مراسم جشن‌های دهه کرامت در شهرستان نهاوند به‌صورت کاملاً مردمی تحت نظر این اداره برگزار می‌شود و تا پایان این دهه ادامه دارد.

گروسی بیان داشت: در این برنامه‌ها، روحانیون سبک زندگی و اخلاقیات کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) را تشریح می‌کنند تا نسل جوان جامعه هرچه بیشتر با این الگوهای دینی آشنا شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و نرم دشمن که دختران و مردان جامعه را هدف قرار می‌دهد یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشن‌ها تبیین نقش دختران در جامعه و سخنرانی پیرامون موضوع عفاف و حجاب است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: با توجه به شعار امسال در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، سعی شده است بر موضوع گسترش فرهنگ همدلی و هم‌زبانی در جامعه پرداخته شود.

وی گفت: در برنامه‌های امسال سعی شده است تا در حد توان برنامه را به‌صورت شهرستانی برگزار کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد بنابراین از ظرفیت‌ها و استعدادهای بومی شهرستان استفاده کرده‌ایم.

گروسی اظهار داشت: دهه کرامت بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ رضوی در سطح شهرستان نهاوند است و باید نسل جوان از برکات این دهه مبارک بهره‌مند شود.

وی عنوان کرد: این دهه که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت امام رضا (ع) ختم می‌شود به یک جریان فرهنگی و دینی در کشور تبدیل‌شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در خاتمه گفت: تشریح مسائل اعتقادی، پاسخ به مسائل شرعی، برگزاری مراسم جشن و مولودی‌خوانی، برگزاری گفتمان‌های دینی، آذین‌بندی معابر و مساجد و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ازجمله برنامه‌هایی است که در ایام دهه کرامت در نهاوند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما