تازه های سایت

کد مطلب: 23565
13. مرداد 1394 - 11:35
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان:
4500 دانشجوی استان همدان در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنند
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان گفت: امسال 4500 دانشجو از سراسر استان همدان در 70 عرصه در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.
4500 دانشجوی همدانی در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنند

شهرام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: به‌منظور آشنا کردن دانش جویان بافرهنگ کار و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم امسال نیز اردوهای جهادی دانشجویی در سراسر استان همدان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: اردوهای جهادی امسال در استان همدان در قالب بیش از 160 گروه جهادی و در حدود 60 روستا در مناطق محروم و روستایی شهرهای استان همدان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان افزود: امسال 4500 دانشجوی برادر و خواهر از سراسر استان همدان در 70 عرصه در دوره‌های 15 روزه در اردوهای جهادی دانشجویی شرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه حضور دانشجویان امسال 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ گفت: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، سلامت و بهداشت ازجمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی در این دوره از اعزام است.

صادقی عنوان کرد: بازسازی مساجد، ساخت خانه برای افراد نیازمند، مرمت و بازسازی مدارس روستایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مذهبی ازجمله عرصه‌های فعالیت اردوهای جهادی در استان همدان است.

وی بیان داشت: از عوامل اصلی موفقیت اردوهای جهادی، ترویج روحیه همکاری، محرومیت‌زدایی و گسترش فرهنگ کار و تلاش در بین دانشجویان است که باعث رضایتمندی مردم مناطق محروم شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان افزود: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، این گروه‌ها در عرصه‌های فرهنگی، تشکیل دوره‌های مختلف آموزشی، درسی، احکام اسلامی، قرآن، برگزاری برنامه‌های مذهبی و مسابقات فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اعزام تیم پزشکی به روستاها و مناطق محروم از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام می‌شود که با همکاری بسیج جامعه پزشکی، دارو به‌صورت رایگان در اختیار مردم مناطق محروم قرار می‌گیرد و بیماران به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

صادقی گفت: در شهرستان نهاوند نیز 80 دانشجو به اردوهای جهادی اعزام خواهند شد و در 6 روستای محروم نهاوند مستقر می‌شوند و به آموزش روستاییان در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

وی در پایان داشت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند در هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای جهادی نقش داشته باشند، بتوانیم به مناطق محروم خدمت‌رسانی بهتری انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما