تازه های سایت

کد مطلب: 23477
8. مرداد 1394 - 8:57
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ۳۰ خانه قرآن روستایی با ۵ هزار عضو به‌عنوان خانه‌های نور در شهرستان نهاوند فعال هستند.
خانه‌‌های قرآنی روستایی در نهاوند فعال می‌شود

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگاران نهاوند، اظهار داشت: با همکاری واحد فرهنگی قرآنی این اداره و خیران قرآن آموز در روستاها تاکنون 30 خانه قرآنی نور در روستاهای مختلف شهرستان نهاوند احداث‌شده است چندین خانه قرآن دیگر در حال گذراندن مراحل قانونی ثبت و تشکیل هستند.

وی گفت: در سال‌های اخیر جوانان روستایی نهاونداستقبال خیلی خوبی از تشکیل خانه‌های قرآن نور در سطح روستاهای خود انجام داده‌اند که در حال حاضر تعداد زیادی درخواست نیز از طرف کارشناسان قرآنی این اداره در دست بررسی است.

گروسی افزود: در حال حاضر بیش از 5000 قرآن آموز در رشته‌های روخوانی روان‌خوانی تجوید قواعد حفظ موضوعی قرآن زیر نظر بیش از 55 استاد در حال آموزش قرآن در سطوح مختلف سنی هستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند بیان کرد: براساس سیاست‌های قرآنی این اداره در ابتدا پس از تشکیل خانه‌های قرآنی نور روستایی به هرکدام از آنها نزدیک به 53 جلد قرآن کریم به همراه 210 جلد کتاب آموزشی اهداء می‌کنیم و در ادامه بر اساس ظرفیت استفاده از کلاس‌ها تجهیزات کامل به همراه بودجه لازم را تخصیص می‌دهیم.

وی گفت: هر کانون قرآن روستایی می‌تواند بین 200 تا 300 نفر را تحت آموزش قرآن کریم قرار دهد که مساحت هر خانه قرآن به‌طور متناسب بین 100 تا 160 مترمربع است که هزینه ساخت آن را افراد خیر در روستاها وهیات امنای مساجد دهیاری‌ها پرداخت می‌کنند.

گروسی عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی بر اساس بودجه و دریافت کمک‌های مالی خیران تاکنون بیشتر این خانه‌های قرآنی را به مربی و وسایل کمک‌آموزشی مانند رایانه، تلویزیون، دی‌وی‌دی و قرآن و کتب کمک‌آموزشی تجهیز کرده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: نزدیک به 35 مربی قرآن به‌صورت تخصصی با گذراندن دوره‌های آموزشی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی در سطوح مختلف در این مراکز و خانه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

 وی عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی مدارس قرآنی از لحاظ کمی و کیفی یکی از اهداف ماست که بر همین اساس فعالیت‌های قرآنی امسال در شهرستان نهاوند با رصد فعالیت‌های فرهنگی و بر طبق طرح آمایش سرزمینی در مناطق مختلف شهرستان نهاوند گسترش کمی و کیفی می‌یابند.

 گروسی گفت: در سال‌های اخیر گسترش و توسعه خانه‌های قرآن روستایی در بخش‌های زرین‌دشت، گیان و فیروزان، تشکیل مرکز قرآنی در شهر نهاوند، واگذاری فعالیت‌های قرآنی به واجدین شرایط، هدایت، نظارت و حمایت از برنامه‌های آنان از فعالیت‌های کانون قرآن این شهرستان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما