تازه های سایت

کد مطلب: 23330
9. تير 1394 - 10:57
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند:
70 درصد کانون‌های مساجد نهاوند در روستاها فعالیت می کنند
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: 54 کانون فرهنگی و هنری مساجد در نهاوند فعالیت می کنند که 70 درصد از این کانون ها در مناطق روستایی قرار دارند.
70 درصد کانون‌های مساجد نهاوند در روستاها فعالیت می کنند

به گزارش سایت گرو، محمود مصباح در جمع خبرنگاران نهاوند اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد و اولویتی که وزارت ارشاد برای افزایش کانون‌های مساجد در روستاها تعیین کرده، 70 درصد کانون‌ها در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کانون‌های مساجد مربوط به مقطع خاصی نیست، افزود: این کانون‌ها برنامه‌های خود را در ایام مختلف با مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌کنند.

مدیر ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه در ایام تابستان و همزمان با ماه رمضان، کانون‌های مساجد برای جامعه هدف برنامه‌هایی را تدارک دیده است، اظهار کرد: بر این اساس نوجوانان و جوانان در این ایام می‌توانند از برنامه‌های متنوع این کانون‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این کانون‌ها بر اساس مقتضیات فرهنگی طراحی می‌شود، افزود: این کلاس‌ها بر اساس نیازهای هر منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

مصباح یادآور شد: همچنین با همکاری برخی نهادها مانند هلال احمر و شبکه بهداشت ضمن هم‌افزایی کلاس‌هایی برای بهره‌مندی جامعه هدف تشکیل می‌شود.

وی در خصوص برنامه افزایش تعداد کانون‌های مساجد در سال جاری نیز گفت: امسال بر اساس دستورالعمل در بخش روستاها، در مساجدی که دارای هیئت امنای پای کار فرهنگی بوده و احساس نیاز برای کانون داشته باشند، با در نظر گرفتن شاخص جمعیتی محدودیتی برای ایجاد کانون وجود ندارد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خاطرنشان کرد: امسال هدفگذاری ایجاد کانون در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت با زیرساخت‌های لازم است که مجوز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش کانون‌های فرهنگی امکانات در سه محور اعتبارات حمایتی، مشارکتی و در قالب تجهیزات اختصاص می‌یابد، افزود: اعتبارات حمایتی که اعتبارات نقدی است از سوی وزارت ارشاد به کانون‌ها اختصاص می‌یابد.

مصباح با اشاره به اعتبارات مشارکتی بیان کرد: این نوع اعتبارات به شکلی است که با در اختیار گذاشتن تجهیزاتی از سوی یک روستا به همان اندازه ستاد کانون‌های مساجد نیز کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: اعتبارات در قالب تجهیزات نیز بدین گونه است که در صورتی که مسجد یا کانونی زیرساخت لازم را داشته باشد، تمام تجهیزات در اختیار آن قرار می‌گیرد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در پایان اظهار کرد: کانون‌های مساجد بر اساس درجه فعالیت خود اعتبار می‌گیرند به طوری که برخی کانون‌ها فعالیتی منوط به ایام و مراسم‌ها دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما