تازه های سایت

کد مطلب: 23271
28. خرداد 1394 - 11:36
بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لحظه‌های نیاز
لحظه نیاز، ولایت پذیری از امام زمان خویش است
لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین(ع) بود، به اهل‌بیت(ع) محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند.
لحظه نیاز، ولایت پذیری از امام زمان خویش است

به گزارش سایت گرو، رهبر معظم انقلاب در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، در روز 26 خرداد پیامی صادر کردند که در قسمتی از این پیام آمده است:

و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارت‌های تردیدناپذیر را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید.

کلیدواژه‌ای که در این قسمت پیام معظم له به چشم می‌خورد" لحظه‌های نیاز" است که شهدا به‌خوبی این لحظه را درک کرده‌اند و با دریافت بشارت‌های تردیدناپذیر جان خود را در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند.

رهبر معظم انقلاب در فرمایشات دیگری بر شناسایی لحظه‌ها و انجام کار در لحظه نیاز تأکید می‌کنند و می‌فرمایند: لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در تاریخ  بیست و نهم دی‌ماه 1388 انجام‌شده، خاطرنشان کرده‌اند: «کسانی در کوفه دل‌هاشان پر از ایمان به امام حسین(ع) بود، به اهل‌بیت(ع) محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کاری که باید بکنند، آن کاری نبود که آن‌ها کردند.»

« لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می‌دادند، اوضاع عوض می‌شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگری حرکت بکند. شناسایی لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ی نیاز، خیلی چیز مهمی است.»

به‌راستی‌که تشییع پیکر پاک 270 شهید گلگون‌کفن در میان جمعیت هزاران نفری مردم تهران، لحظه نیاز ملت ایران به پیام شهدا بود، پیامی که شهداى غواص با دست‌های بسته و در شرایط حساس کشور برای ما آوردند،  پیامی واضح و روشن بود که همه مردم و مسئولان باید پای ارزش‌های انقلاب بایستند و ذره‌ای از حقوق به‌حق ملت ایران کوتاه نیایند.

شهدا به‌روشنی به ما ثابت کردند که ما را به حال خود رها نکرده و با دستان بسته خود دستمان را گرفته‌اند و ملت عزیز ایران اسلامی با این تشییع باشکوه که به فرموده رهبر انقلاب یکی از به‌یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است؛ نشان دادند که ذره‌ای از عزت و شرف و دستاوردهای خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما