تازه های سایت

کد مطلب: 23254
25. خرداد 1394 - 9:08
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نهاوند:
2500 نوآموز نهاوندی در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نهاوند گفت:سلامت جسمانی 2500 نوآموز این شهرستان در بدو ورود به دبستان در زمینه های مختلف در قالب طرح سنجش سلامت، ارزیابی و سنجش می شود.
2500 نوآموز نهاوندی در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند

به گزارش سایت گرو، علی کولیوند در آیین افتتاح پایگاه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در آموزشگاه نوشین امیدی نهاوند افزود: با توجه به رشد سه درصدی نوآموزان ورود به دبستان در سال تحصیلی آینده پیش بینی می شود امسال دو هزار و 500 نوآموز از امروز به مدت دو ماه در قالب این طرح مورد سنجش قرار گیرند .

وی اظهار کرد: این طرح در یک پایگاه در سطح شهرستان به اجرا در می آید و 14 نفر از عوامل اجرایی در زمینه های مختلف سلامت شنوایی ، بینایی ، آمادگی تحصیلی گفتاری ، مراقبت های بهداشت ، اختلالات جسمی و مشکلات دهان و دندان نوآموزان را مورد سنجش قرار می دهند .

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نهاوند افزود:سلامت جسمانی دو هزار و 500 نوآموز این شهرستان در بدو ورود به دبستان در زمینه های مختلف در قالب طرح سنجش سلامت، ارزیابی و سنجش می شود. هدف از اجرای طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان ذکر کرد و افزود: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی گفت: علاوه بر کادر تخصصی پایگاه سنجش از دو پزشک و دندانپزشک برای معاینات فنی سلامت عمومی و همچنین سنجش سطح بهداشت دهان و دندان این نوآموزان استفاده می شود .

کولیوند از خانواده ها خواست به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و اخلال در کار پایگاه سنجش به صورت تدریجی به پایگاه مراجعه و پس از دریافت نوبت در زمان مقرر نسبت به سنجش فرزندان خود اقدام نمایند .

وی افزود: سال گذشته دو هزار و 300 نوآموز به مدت دو ماه مورد سنجش قرار گرفتند که امسال این میزان به دو هزار و 500 نفر رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نهاوند گفت: سلامت جسمانی دو هزار و 500 نوآموز این شهرستان در بدو ورود به دبستان در زمینه های مختلف در قالب طرح سنجش سلامت، ارزیابی و سنجش می شود. گفت: کارسنجش نوآموزان همه روزه از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر در پایگاه سنجش ادامه خواهد داشت و اولیا با پرداخت هزینه سنجش از خدمات مربوطه برخوردار می شوند.

وی بیان داشت: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی ها و اختلالات جسمی در زمینه های شنوایی،بینایی، دهان و دندان از اهداف عمده طرح سنجش نوآموزان می باشد که در بدو ورود به دوره ابتدایی انجام می شود .

کولیوند عنوان کرد: همچنین این طرح می تواند دربهبود کیفی آموزش نوآموزان، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی آنان موثر باشد.

در سال تحصیلی جاری بیش از 12 هزار و 500 دانش آموز از مجموع بیش از 24 هزار نفر دانش آموز نهاوند در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که دو هزار و 300 نفر آنان را نوآموزان پایه اول تشکیل میدهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما