تازه های سایت

کد مطلب: 23240
20. خرداد 1394 - 19:20
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: یگان حفاظت محیط زیست پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری شکارچیان روباه در این شهرستان شد.
دستگیری شکارچیان روباه در نهاوند

به گزارش سایت گرو، محمد کرمعلی گیلانه در این مورد گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان نهاوند شامگاه روز گذشته در حین گشت زنی متوجه صدای شلیک یک گلوله شدند.

وی اظهار کرد: ماموران به صورت پیاده و با خودرو محل شلیک گلوله را رصد کرده و در نهایت متوجه تردد یک خودرو شدند و به راننده او دستور ایست دادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: راننده خودرو بدون توجه به هشدار ماموران یگان حفاظت محیط زیست از محل متواری شد که پس از 20 دقیقه تعقیب و گریز این خودرو در روستای میانگران از توابع نهاوند متوقف شد.

وی گفت: راننده و سرنشین این خودرو قصد اختفای اسباب و آلات جرم را داشتند که با عکس العمل سریع ماموران ناکام ماندند.

گیلانه بیان داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از خودرو این دو شکارچی یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول دارای مجوز به همراه لاشه یک قلاده روباه را کشف و ضبط کردند.

وی با ذکر اینکه طبق حکم دادیار مرجع قضایی شکارچیان بازداشت شدند اضافه کرد: این دوشکارچی از افراد بومی منطقه هستند که به بهانه شکار مرغ توسط روباه اقدام به این عمل نادرست زدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند تاکید کرد: روباه روزانه حداقل 10 موش را شکار می کند و حذف این گونه جانوری به بهانه های واهی زمینه ای برای افزایش دیگر گونه ها و ورود آسیب به مزارع کشاورزی و معیشت مردم می شود.

وی تاکید کرد: دفع نادرست پسماندهای شهری و روستایی موجب حضور گونه های وحشی در حاشیه روستاها شده و همین امر عاملی برای شکار احشام و طیور می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما