تازه های سایت

کد مطلب: 23194
8. خرداد 1394 - 15:16
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: عملکرد نامشخص بیمه وعدم شفافیت در پرداخت غرامت موجب دلسردی کشاورزان نهاوندی و بی میلی برای بیمه کردن محصولات کشاورزی شده است.
دل سرد شدن کشاورزان نهاوندی از عملکرد نامشخص بیمه

به گزارش سایت گرو، احد ظفری در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به عنوان قطب کشاورزی و باغداری استان همدان دارای ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ میوه است و هفت هزار بهره‌بردار نهاوندی در امور باغبانی فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: سرمای بهاره امسال که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده در دو مرحله باغ‌ها و محصولات کشاورزی نهاوند را از بین برد و به ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های نهاوند خسارتی تا مرز ۸۰ درصد وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: از مجموع ۱۲هزار و ۷۵۱ هکتار باغات مثمر نهاوند، هفت هزار هکتار دچار سرمازدگی شده اند و میزان خسارت اعلام شده به باغهای میوه نهاوند ۱۰۲ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: در نهاوند ۷۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیمی وجود دارد که ۱۶ هزار هکتار آن دچار سرما زدگی شده و میزان خسارت آن نیز ۲۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

 ظفری بیان داشت: خسارت ۱۲۴ میلیاردی به باغداران و کشاورزان نهاوند در شرایطی آنها را با مشکلات و گرفتاری های زیادی روبرو کرده است که متاسفانه تنها ۷۷ هزار متر از باغات میوه و دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند هکتار باغ تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ویژه در مورد فواید بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان ضرورت دارد، گفت: شرکت های بیمه باید در پرداخت های خسارات منافع کشاورزان و باغداران را در نظر بگیرند و شرایط را به صورت شفاف توضیح دهند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: متاسفانه علی رغم تلاش‌های فراوان باغداران و کشاورزان بعضی از محصولات باغی و کشاورزی هنوز تحت پوشش بیمه نیستند که شرکت بیمه باید برای این مشکل راه حل مناسبی انتخاب کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما