تازه های سایت

کد مطلب: 23042
17. فروردين 1394 - 9:04
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال بیش از 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص یافته است.
کشت گندم و جو در 36 هزار هکتار از اراضی نهاوند

 

به گزارش سایت گرو، احد ظفری گفت: شهرستان نهاوند به لحاظ وجود اراضی حاصلخیز همواره در تنوع کشت‌های گوناگون در استان همدان زبانزد است.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند بیش از 75 هزار هکتار اراضی قابلیت کشت وجود دارد، افزود: از این میزان اراضی بیش از 40 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند که نقش قابل ملاحظه‌ای در تأمین مواد غذایی مورد نیاز در استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: در سال گذشته با وجود کمبود آب و کاهش بارندگی اما با مدیریت کشاورزان و مشاوره توسط کارشناسان توانستیم بیش از 55 هزار تن گندم آبی و دیم از مزارع نهاوند برداشت کنیم.

وی در ادامه، مبارزه به موقع با آفات را در افزایش تولیدات کشاورزی ارزشمند دانست و ابراز داشت: کشاورزان باید با استفاده از نظر کارشناسان مجرب، در مبارزه به موقع با آفات نباتی اقدام کنند.

ظفری با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود افزایش تولید در حد پنج درصد باشد، افزود: یکی از اولویت‌هایی که طی سال‌های اخیر توسط کشاورزان اجرا شده، تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار است.

وی ابراز داشت: در این رابطه با تسهیلات مناسبی که توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود تقریباً اکثر آنها مایل هستند تا از تسهیلات ارزان‌قیمت و بلاعوض استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در پایان سخنانش با اشاره به اینکه دولت در پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت هیچ سقفی ندارد، افزود: هر کشاورزی با هر هکتار زمین، می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما