تازه های سایت

کد مطلب: 22966
15. اسفند 1393 - 13:00
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ۲۰ هزار اصله نهال بین مردم و روستائیان نهاوند توزیع می شود.
توزیع 20 هزار اصله نهال در نهاوند

علی ده پهلوان در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، اظهار داشت: چندین طرح آبخیزداری در نقاط مختلف کوهستانی که برای جلوگیری از سیلاب با اعتباری بالغ بر چند صد میلیون تومان احداث شده است با حضورمردم، مسئولان و مرتعداران به بهره برداری می رسد.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این هفته تجلیل از خانواده‌های شهدای منابع طبیعی، غبارروبی گلزارشهداء، دیداربا امام جمعه، همایش تقدیر از برترین‌های عرصه منابع طبیعی، کاشت درخت به یاد شهدا و چندین برنامه دیگر از مهمترین کارهای این هفته است.

وی تصریح کرد: درهفته منابع طبیعی که از15 اسفندماه آغاز می شود تمام فضای داخلی و خارجی کارخانه ها، ادارات و ارگان های دولتی نهاوند شهرک صنعتی، محیط مدارس و حاشیه جاده های روستایی و شهری با کمک آموزش و پرورش و روستائیان درختکاری می شود.

مدیر اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: شهرستان نهاوند دارای 22500 هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت و بیش از 93 هزار و 350 هکتار مرتع می باشد که رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سرانه جنگل در شهرستان نهاوند به ازای هر نفر یک هزار و 250 متر مربع است که یک و نیم برابر میانگین استانی و نیازمند توجه مسئولان و مردم برای حفظ و حراست از این سرمایه ملی و خدادادی است.

ده پهلوان بیان کرد: امسال برای اولین بار دو جنگل سراب گیان و گاماسیاب با کمک استانداری، فرمانداری و بخشداران با چندین میلیارد تومان ساماندهی شد که گامی مهم در راستای حفاظت از این دو مکان طبیعی و توریستی است.

مدیر اداره منابع طبیعی نهاوند با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین جنگل طبیعی و دست کاشت استان با وسعت 225 هکتار در محل سراب گیان قرار دارد، اظهار داشت:‌ با استفاده از کمک بخش خصوصی و دولتی در راستای حفاظت از این جنگل که عمدتاً محل ورود گردشگران و مسافران زیادی از همه نقاط کشور است اقدامات خوبی شامل ایجاد سکو وآتش دان در آن ایجاد شد.

وی گفت: مساحت اراضی جنگلی درختکاری شده شهرستان نهاوند از سال گذشته تاکنون در اطراف سراب فارسبان 15300 هکتار، سراب ملوسان سه هزار و 280 هکتار و سراب گاماسیاب نهاوند سه هزار و 890 هکتار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما