تازه های سایت

کد مطلب: 22910
30. بهمن 1393 - 17:16
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند گفت: ایجاد اداره گمرک در این شهرستان موجب حمایت و رونق تولید داخلی در منطقه می شود.
ایجاد گمرک در شهر نهاوند نقش مهمی در اقتصاد کشور و منطقه  غرب کشور دارد

فرهاد جهانیان در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، اظهار داشت: در نهاوند چندین واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که تولیدات این صنایع علاوه بر مصارف داخلی به بسیاری از کشورهای همسایه از جمله عراق و کویت و ترکیه صادر می شود.

وی اظهار کرد: حضور گمرک در شهر نهاوند نقش مهمی در اقتصاد کشور و منطقه  غرب کشور دارد به همین منظور یکی از اهداف مهم  راه‌اندازی نمایندگی گمرک در نهاوند تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: شهرستان نهاوند در استان به تنهایی در یکسال بیش از  ۶۰۰ هزار تن سیمان، ۶۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی، زارعی و دامی و ۵۰۰ هزار تن انواع روغن، ۴۰۰ هزار تن انواع خوراک دام تولید و روانه بازار مصرف می کند.

وی وجود صنایع مختلف تولیدی، صنعتی و کشاورزی از قبیل صنایع تبدیلی غذایی، لبنی، معدنی و تولید سنگ دولومیت و سیمان را از جمله زیر ساخت های مهم و اساسی برای تأسیس اداره گمرک در نهاوند عنوان کرد و بیان داشت: تأسیس اداره گمرک در نهاوند بعلت وجود مزیت نسبی در بحث کشاورزی و سرابهای متعدد و تولیدات گسترده محصولات کشاورزی و باغی و دامی اجتناب ناپذیر است.

جهانیان عنوان کرد: وظیفه گمرک حمایت از تولید داخلی است تا صنایع تولیدی با آرامش و با توجه به فضای رقابتی در منطقه و جهان به فعالیت و بهره وری خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: وجود گمرک مستقل در نهاوند باعث کاهش زمان انجام امور گمرکی، افزایش حجم صادرات و رونق کسب و کار در منطقه شده ضمن اینکه ارز آوری قابل توجهی نیز برای کشور به دنبال دارد.

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: به دلیل نبود گمرک در نهاوند صادرکنندگان علاوه برتحمیل هزینه های سنگین، پروسه پرپیچ و خمی را برای صادرات محصولات خود طی می کردند که با ایجاد دفتر گمرک شاهد حل مشکل اساسی صادرکنندگان خواهیم بود.

وی افزود: نهاوند از سالها پیش میزبان صنایع مهم دولومیت و قطب اعظم کشاورزی و فرش بافی و شیلات استان است و باید خدمات خوبی در شأن مردم در زمینه صادرات ارائه شود که با راه‌اندازی اداره گمرک یکی از اصلی ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت شهرستان نهاوند فراهم می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما