تازه های سایت

کد مطلب: 22891
26. بهمن 1393 - 2:38
امام جمعه نهاوند گفت: بعضی از معضلات شهر هرساله پیگیری شده و تذکر داده می شود ولی نمی دانم چرا حل نمی شوند.
ساختمان های ساخته شده در تپه ابوذر نهاوند چرا و چگونه سند می گیرند / تایید یک خبر در مورد شهرداری توسط امام جمعه

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام و المسلمین مغیثی در دیدار با خبرنگاران نهاوند در دفتر امام جمعه گفت: شهرستان نهاوند دارای مشکلاتی مانند زمین خواری، ساخت و سازغیر مجاز در حاشیه شهر، توزیع مواد مخدر و سد معبر است که خیلی وقت هم صحبت شده ولی همچنان این مشکلات مرتفع نشده اند.

وی اظهار کرد: این معضلات در شهر وجود دارد ولی برای برخورد هم قانون است و هم دستگاهی که باید اقدامات لازم را برای  حل مشکلات انجام دهد ولی چرا حل نمی شود،  این مسئله به محاکمه خود دستگاه های اجرایی شهر بر می گردد.

امام جمعه نهاوند افزود: واقعیت این است که بعضی از دستگاه هایی که مسئول این کار هستند یا کم کاری می کنند یا خلاف می کنند و یا نادیده می گیرند که در نتیجه معضلات همانطور باقی می مانند .

وی گفت: یکی از معضلاتی که خیلی کهنه است و خیلی هم صحبت شده بافت فرسوده شهری و یا همان مبلمان شهری است که هنوز هم لاینحل مانده است.

مغیثی بیان داشت: خدمات و زیرساخت های شهری در بعضی مناطق واقعا کم است و در بعضی محله ها نیست که حل این معضل برعهده دستگاه های اجرایی است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی دیگر از معضلات شهرستان نهاوند بحث توزیع مواد مخدر و اعتیاد در سطح شهر نهاوند است که بنده دو بار در معیت دادستان محترم به  درب چندین خانه که مواد می فروختند رفتیم که انها را دستگیر کردند ولی دوباره آزاد شدند در حالی که  درب این خانه ها باید پلمب شود ولی متاسفانه این داستان همچنان ادامه دارد.

 

*** ساختمان های ساخته شده در تپه ابوذر نهاوند چرا و چگونه مجوز و سند می گیرند

 

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر نهاوند گفت: مدتی قبل به اتفاق رئیس دادگستری به تپه ابوذر رفتیم و جاهایی که ساخت و ساز شده و خانه های که در دل جنگل ابوذر رفته اند و از روز روشن تر است که این مناطق جنگل بوده و به مناطق مسکونی تبدیل شده است را بازدید کردیم.

وی با طرح این سوال که چه کسی باید جلوی این کار را بگیرد افزود: محیط زیست، شهرداری ، منابع طبیعی و ثبت اسناد دستگاه های مرتبط با این امر هستند و باید پیگیری کنند و بعد هم که صحبت می کنیم عنوان میکنند که این زمین ها سند گرفتند خوب سوال بنده نیز اینجاست که چرا این زمین ها باید سند بگیرند؟ این افراد با چه کسی رفت و آمد می کنند؟ و از کجا سند میگیرند؟ چه می گذرد که این افراد قانون را نادیده می گیرند ولی با همه این تفاسیر این مشکل لاینحل است و واقیعتی است که باید قبول کنیم.

امام جمعه نهاوند گفت: شما خبرنگاران باید براساس رسالت خود به یکی از این موارد ورود کنید هرچند شاید برای خبرنگار ایجاد مشکل کنند ولی خود موضوع  رسانه ای کردن بعضی از موارد شاید جلوی خیلی از مفاسد را بگیرد.

 

***  تایید خبر منتشر شده در یکی از نشریات شهرستان نهاوند توسط امام جمعه

 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه خبری به نقل از شما در یکی از روزنامه منتشر شده است و شما در این خبر گفته اید که مردم از اقدامات شهرداری نسبتا راضی هستند آیا این موضوع از طرف شما عنوان شده یا صحت ندارد که امام جمعه نهاوند در پاسخ گفت: ما در مجموع نمی خواهیم در شهرستان تنش آفرین باشیم و در مقامی نیستیم که یک مسئول را محاکمه کنیم ولی در مجموع  باید کار شهرداری را تایید کرد و تایید میکنیم ولی درعین حال باید به نقاط ضعف هم رسیدگی شود.

امام جمعه نهاوند در ادامه پاسخ به این خبرنگار بیان داشت: این را نمی شود گفت که شما این مطلب را نگفتید و آنها از قول شما نوشتند؛ بله از من سوال کردند و من گفتم مردم نسبتا ازعملکرد شهرداری ابراز رضایت دارند و بعضی از کارها خوب انجام شده است ولی این به آن معنا نیست که اگر خلافی در ان مجموعه اتفاق افتاد رضایت امام جمعه این خلاف را توجیه کند.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم در تریبون نماز جمعه و مساجد بر علیه مسئولی چیزی عنوان کنیم که این موضوع خودش ایجاد آشفتگی و دلزدگی می کند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: نمی توانیم در ملاعام طوری حرف بزنیم که دشمن خوشحال شود و بهانه به دست مغرضین بدهیم که این یک واقعیت است.

وی افزود: رضایت ما در کار مسئولان شرط نیست ولی وظیفه ما همکاری است و جایی هم که بتوانیم مشکلی را حل کنیم وظیفه شرعی ماست که کمک کرده و مشکل را حل کنیم.

 

 *** اختلافات سیاسی در بین مردم و مسئولان شهرسان نهاوند وجود ندارد

 

حجت الاسلام مغیثی گفت: وقتی اختلافات در سطح مسئولین مطرح می شود ضررش برای مردم خواهد بود و مهملی برای خلاف کاران به مراتب بیشتر ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: الان به حمد الله اختلافات سیاسی در بین مردم و مسئولان در نهاوند وجود ندارد ولی بیان مسائل نباید خدایی نکرده اختلافات را بیشتر کند و اگر مشکلی حل نشده باید دید به کدام دستگاه مربوط است و باید هدف رضای خدا و اصلاح امور باشد نه جنجال و مچ گیری و با انتقاد سازنده باشد نه با هدف انتقام گیری .

وی در جواب یکی از خبرنگاران که گفت چند روز گذشته مطالبی در مورد اعضای شورای شهر و اینکه یکی از آنها گفته بقیه داعشی هستند و من در حال جنگ با داعش هستم گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و در این مورد چیزی نشنیده ام .

وی در پایان توصیه ای هم به اصحاب رسانه  نهاوند داشت و گفت: خدا را شکر اخبار شهرستان منعکس می شود ولی اخبار مثبت هم در کنار سایر اخبارمنعکس شود چون بعضی اوقات در نشریات خبری در مورد نهاوند نیست و بعد که خبری  منتشر می شود در مورد کشف مواد مخدر یا حوادث است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: اگر هدف از انتشاراخبار رفع مشکل مردم و تشویق به کارهای مثبت باشد در پیشگاه خدا هم ثواب دارد ولی همیشه اخبار منفی را انتشار دادن خوب نیست و چهره شهر را بد جلوه می دهد چون کسی که در نهاوند نیست و از نهاوند خبر ندارد فکر می کند در شهر نهاوند همیشه این مسائل منفی اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما