تازه های سایت

کد مطلب: 22860
21. بهمن 1393 - 9:16
در نهمین روز از دهه مبارک فجر چندین پروژه خدماتی، کشاورزی و عمرانی در شهرستان نهاوند به بهره برداری رسید.
افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی در نهاوند + تصاویر

به گزارش سایت گرو، با حضور مسئولان و مردم چندین پروژه در زمینه های کشاورزی، عمرانی ، فرهنگی و خدماتی در نقاط مختلف شهرستان نهاوند افتتاح شد.

**** افتتاح روشنايی معابر شهر گيان

در نهمين روز از دهه مبارک فجر روشنايي معابر شهر گيان با اعتباري بالغ بر 550 ميليون ريال و با احداث 600 متر شبکه روشنايي و نصب 36 دستگاه چراغ 150 وات افتتاح شد.

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/21/26232img_0100.jpg

امامعلي عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند در مراسم افتتاح اين طرح گفت: اين طرح به نمايندگي از 7 طرح اصلاح و بهينه سازي روستاي فيازمان، توسعه و احداث شبکه فشار ضعيف روستاهاي محمودوند ، گنبدکبود و ازنهري ، برقرساني به 1500متقاضي جديد، اصلاح شبکه فشار متوسط، برقرساني به 9 واحد صنعتي ، برقرسانی به 5 حلقه چاه کشاورزی و پروژه های مسکن مهر افتتاح شده است.

وي افزود: براي افتتاح طرح هاي امور برق نهاوند در دهه مبارک فجر 14 ميليارد ريال هزينه شده است .

فرماندار نهاوند با تقدير از عملکرد امور برق نهاوند گفت: از ابتداي سال جاري تا کنون امور برق نهاوند بيش از 25 ميليارد ريال اعتبار صرف پروژه های عمراني خود نموده است .

**** افتتاح کتابخانه سيدالشهدا روستای گيل آباد

با حضور فرماندار شهرستان نهاوند و مديران ادارات و نهادهای دولتي شهرستان کتابخانه سيد الشهدا روستای گيل آباد از توابع بخش گيان نهاوند به بهره برداري رسيد.

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/21/63122img_0108.jpg

زینب سیف مدیر اداره کتابخانه های عمومی نهاوند در این مراسم گفت: اين کتابخانه با زير بناي 104 متر متربع در حسينيه سيدالشهداي روستاي گيل آباد ساخته شده و براي افتتاح اين طرح بيش از 300 ميليون ريال هزينه شده است.

وی افزود: این کتابخانه داراي بيش از 2 هزارعنوان کتاب در مقاطع مختلف سني و در بخش هاي مختلف مي باشد.

عبدالملکي فرماندار شهرستان نهاوند در آيين افتتاح اين طرح گفت: نهمين کتابخانه شهرستان نهاوند در نهمين روز از دهه مبارک فجر به بهره برداري رسيد.

وي در ادامه با عنوان نقش و جايگاه انقلاب اسلامي در جامعه گفت: خوشبختانه با گذشت 36 سال ازعمر انقلاب اسلامي  همچنان برکات اين انقلاب در جامعه جاري است.

فرماندار نهاوند همچنين با اشاره به تحريم هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران گفت: با همت و تلاش دولت تدبير و اميد همانطور که مشاهده مي شود مردم دچار هيچ گونه مشکلي نيستند و اميد در جامعه و ثبات در اقتصاد جاری است.

وی در پايان از خيرين روستاي گيل آباد به جهت کمک براي افتتاح اين کتابخانه تقدير نمود همچنين از مدير اداره کتابخانه عمومي شهرستان به جهت گسترش کتاب و کتابخانه در شهرستان تقدير کرد.

**** بهره برداری از طرح آبياری قطره ای

با اعتباري بالغ بر 43 ميليارد و 900ميليون ريال 550 هکتار از اراضي به آبياري قطره اي تبديل شدند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با بیان مطلب فوق گفت: طرح آبياري قطره اي 550هکتار از مزارع روستاي شريف آباد با اعتباري بالغ بر 43 ميليارد و 900ميليون ريال به بهربرداري رسيد.

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/21/50645img_0166_0.jpg

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در ادامه گفت: امروزه روش هاي سنتي آبياري همچون غرق آبي به پايان رسيده و بخاطر کمبود آب و همچنين اصلاح روشهاي غلط گذشته در آبياري طرح هاي آبياري قطره اي و باراني در کشور رو به رشد است.

وي افزود: کشاورزان با آورده 15 درصدي مي توانند مزارع خود را تبديل به آبياري قطره اي کنند و دولت 85 درصد هزينه را به صورت وام بلا عوض به کشاورزان کمک مي کند.

عبدالملکی با اشاره وضعيت کشاورزي در شهرستان نهاوند گفت: صنعت کشاورزي از محورهاي اصلي توسعه شهرستان نهاوند محسوب ميشود و هرچه کشاورزي را به سمت مکانيزه پيش ببريم علاوه بر توليد خوب به اقتصاد خود و شهرستان کمک مي کنيم.

**** بهره برداري از سيستم استاندارد سازی گرمايشي مدارس

همزمان با دهه مبارک فجر 5 مدرسه ابتدايي شهرستان ازسيستم استاندارد سازي گرمايشي بهره مند شدند.

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/21/73781img_0170.jpg

اين مدارس شامل يک مدرسه ابتدايي در روستاي شعبان و چهار مدرسه ابتدايي در شهر نهاوند با تعداد 62 کلاس درسي و 4550 متر مربع زير بنا مي باشد و براي بهره برداري از طرح 3 ميليارد و 792 ميليون ريال هزينه شده است.

**** افتتاح خانه بهداشت روستاي طائمه   

امیری رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند دراین مراسم گفت: خانه بهداشت روستاي طائمه در زميني به مساحت 180 متر و زير بناي 155 متر مربع در يک طبقه و با اعتباري بالغ بر 900 ميليون ريال به بهربرداري رسيد.

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/21/9581img_0123.jpg

وی گفت: با افتتاح اين خانه بهداشت 1051 نفر از ساکنان روستاي طائمه از توابع بخش مرکزي نهاوند از خدمات خانه بهداشت بهرمند خواهند شد و دو نفر به عنوان پرسنل اين مرکز امورات بهداشتي روستا را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما