تازه های سایت

کد مطلب: 22827
13. بهمن 1393 - 8:15
رئیس مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند خبر داد:
کمک 600 میلیون تومانی خیران جهت ازدواج آسان در نهاوند
رئیس مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶میلیارد ریال کمک مردمی از طرف خیران ازدواج جمع آوری شد که با آن ۱۶۰ازدواج انجام گرفت.
کمک 600 میلیون تومانی خیران جهت ازدواج آسان در نهاوند

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام گودرز سیفی گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند برای نخستین بار در سطح استان همدان فعالیت خود را از ابتدای سال آغاز کرد که هدف آن توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره توجه جدی به امر ازدواج‌های آسان در جامعه است.

وی اظهار کرد: مجمع خیران ازدواج نهاوند که یک تشکل و مجمع غیر دولتی و مردمی است با هدف گسترش ازدواج آسان که شامل مهریه سبک، دوری از تجمل گرایی، جلوگیری از اسراف و تبذیر با کمک افراد خیرخواه فعالیت خود را شروع کرد.

رئیس مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند افزود: تاکنون این مجمع معادل یک پنجم کل ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان فعالیت کرده است و در این مدت بیش از 160 ازدواج آسان  توسط اعضای مجمع ازدواج‌های آسان در آستان حرم مطهر امام زاده محمد برگزار شد.

سیفی بیان کرد: تا پایان سال ودر مناسبت‌های مهم ملی ومذهبی مانند ایام دهه فجرو ولادت امامان(ع) مراسم 100 ازدواج آسان دیگر برگزار می‌شود که تعداد این ازدواج‌ها به بیش از 260 ازدواج می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نهادهای مختلفی ادعای دغدغه جوانان را دارند ولی ازدواج ارگان و متولی خاصی ندارد و اگر کارها به شکل مردم نهاد انجام شود و مردم پای کار بیایند بازخورد بهتری دارد زیرا دولت نیز امکانات کافی را ندارد.

رئیس مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند اظهار داشت: در یک مراسم که با دعوت از خیران انجام شد80 میلیون تومان وجه نقد، به همراه وقف یک باغ پنج هزار متری به ارزش 150 میلیون تومان، دو تخته فرش، بخاری و دو دست لباس عروس به مجمع خیرین ازدواج نهاوند اهداء شد.

وی عنوان کرد: در همایشی دیگر که با هدف به گسترش ازدواج آسان در نهاوند برگزار شد بیش از 200 نفر از خیرانی که تاکنون به صورت انفرادی اقدام به تأمین جهیزیه نوعروسان و تازه دامادهای نیازمند می‌کردند گردهم جمع شدند و 320 میلیون تومان وجه نقد و غیر نقد برای امر ازدواج جمع آوری شد.

سیفی گفت: یکی از بانوان بسیجی نهاوند نیز یک واحد مسکونی 200 مترمربعی به ارزش بیش از 200 میلیون تومان را وقت اداره اوقاف کرد تا از آن در راستای ازدواج زوج‌های جوان کم در آمد و قرآن و روضه خوانی استفاده شود.

رئیس مجمع خیران ازدواج بیان کرد: برای آسیب شناسی برنامه های ازدواج زوج‌های جوانان در طول چند ماه گذشته که از زندگی زوج‌های مشترک می‌گذرد به زودی با شرکت همه آنها مراسمی برگزار می‌شود تا مشکلات آنها برطرف شود.

وی افزود: شرط اصلی و مهم ما در تسهیل ازدواج آسان جوانان در ابتدا حل کردن هزینه های ازدواج شامل مراسم، عقد و عروسی، کمک به خرید جهیزیه و سفر زیارتی برای افراد بی بضاعت مشکل مسکن و اجاره آن و در مرحله‌های بعدی کمک به ایجاد اشتغال و برطرف کردن بیکاری زوجین می باشد.

سیفی اظهار کرد: شرکت در امر خیر ازدواج از دیگر کارها راحت تر است زیرا اگر یک نفر به تنهایی نتواند مسکن یا مدرسه بسازد ولی به راحتی می‌تواند برای ازدواج یک و یا چند جوانان اقدام کند چرا که مشکل ازدواج جوانان تنها پول نیست و ما باید در روش‌های غلط تغییر ایجاد کنیم و برای فرهنگ‌سازی این موضوع تمامی مردم و دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با جوانان باید وارد عمل شوند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما