تازه های سایت

کد مطلب: 22814
9. بهمن 1393 - 22:29
وزیر نیرو گفت: سد کلان ملایر تا پایان سال افتتاح میشود و سدهای شنجور رزن و نعمت آباد اسدآباد تا پایان سال آینده آبگیری می شوند.
وضعیت مبهم سد گرین نهاوند

به گزارش سایت گرو، حمید چیت چیان در آئین افتتاح سد مخزنی سرابی تویسرکان ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: حمایت‌های نمایندگان برای دولت و وزارت نیرو کارساز بوده و پیگیری‌های مؤثر در این زمینه راهگشای مسائل بوده است.

وی با اشاره به اینکه 7 سد کلان ملایر، سرابی تویسرکان، گرین نهاوند، نعمت‌آباد اسدآباد، شنجور رزن، خرمرود تویسرکان و آلان کبودراهنگ در همدان در حال اجرا است گفت: سد کلان ملایر امسال، شنجور رزن تا پایان 94 و سد نعمت آباد تا پایان سال آینده آبگیری می‌شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه استان همدان 3 طرح آب‌رسانی بزرگ دارد اظهار داشت: آب‌رسانی از تالوار به همدان، آب‌رسانی از سد سرابی تویسرکان و آب‌رسانی از کلان به ملایر را از جمله طرح‌های آب‌رسانی همدان برشمرد و گفت: 1200 میلیارد تومان پروژه در همدان در حال اجرا است.

چیت چیان با اشاره به اینکه در استان همدان 500 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی مسدود شده است، عنوان کرد: باید از این اقدام مدیران استان که در برخورد با متخلفان حوزه آب داشته‌اند تقدیر شود.

در همین زمینه استاندار همدان با بیان اینکه سد گرین نهاوند ناجی آن منطقه و روستاهای اطراف است گفت: متاسفانه امسال تنها یک میلیارد تومان برای اجرای این سد پیش‌بینی شده بود که حتی جوابگوی حفظ شرایط موجود هم نیست.

نیکبخت افزود: سد گرین نهاوند نیازمند اعتبار است اما اعتبار در نظر گرفته شده برای این سد برای سال آینده تنها دو میلیارد ریال است که این رقم تنها هزینه نگهداری از این سد را تامین می کند.

عزالدین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز در این مورد گفت: مخزن این سد گنجایش ذخیره 40 میلیون مترمکعب آب را دارد و این سد در تامین آب بخش کشاورزی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: پروژه سد گرین نهاوند در حال حاضر 14 میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار است و در سال‌جاری فقط یک میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است.

حال باید دید مسئولان ارشد کشوری با توجه به اینکه مردم نهاوند نماینده ای در مجلس شورای اسلامی ندارند نگاه ویژه ای به پروژه سد گرین نهاوند که بزرگترین پروژه عمزانی استان همدان است می کنند یا نه؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما