تازه های سایت

کد مطلب: 22804
6. بهمن 1393 - 10:21
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: روستای شهرک از توابع شهرستان نهاوند به مرحله نهایی جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» کشور راه یافت.
راه یابی یکی از روستاهای نهاوند به مرحله نهایی جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» کشور

 زینب سیف در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: از مجموع ۶۲۱ روستای شرکت‌کننده، که ۸۷۷ طرح و برنامه اجراشده و پیشنهادی برای دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال کرده بودند، ۶۲ روستا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

وی اظهار کرد: مرحله اول و دوم ارزیابی طرح‌ها و برنامه‌های ارسال‌شده به نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به پایان رسید و از مجموع ۴۹۳ روستای منتخب استانی  ۲۰روستا به مرحله نهایی رسیدند که روستای شهرک نهاوند نیز موفق به حضور در میان بیست روستای دوستدار کتاب کشور شده و به مرحله نهایی پای گذاشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند افزود: از میان این ۲۰ روستا، پنج روستا برگزیده و پنج روستا نیز تقدیر خواهند شد که اسامی آن‌ها طی مراسمی در روز دوم اسفند اعلام خواهد شد.

سیف بیان داشت: مردم اهل خیر و کتابدوست روستای شهرک در اقدامی ارزشمند و ماندگار، کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) را در این روستا بنا نهادند و با علاقه مندی فراوان به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه همراهی و حمایت های خوب دهیاری، اعضای شورا و دیگر مسئولین روستا نقش بسزایی را در کسب این موفقیت داشته است و چندین جلسه اصلی شورا در محل کتابخانه روستا برگزار شده است، خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه در مناسبتهای مختلف، جلسات نقد کتابخوانی، برگزاری مسابقات متنوع مرتبط با کتاب و کتابخوانی گوشه ای از فعالیت های این کتابخانه بوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند اظهار کرد: به منظور گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاهای کشور، حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، نخستین «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» در سطح روستاهای سراسر کشور به صورت رقابتی اجرا می شود.  

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما