تازه های سایت

کد مطلب: 22762
20. دى 1393 - 9:01
شهردار نهاوند از استقرار 9 ایستگاه کیسه های ماسه و نمک برای سهولت تردد شهروندان در یخبندان خبر داد.
استقرار 9 ایستگاه کیسه های ماسه و نمک در سطح شهر نهاوند

شاهین فرجی فر در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، با اشاره به آماده باش کامل ستاد برف روبی این شهرداری از استقرار 9 ایستگاه کیسه های ماسه و نمک در سطح شهر نهاوند خبر داد و افزود: تمهیدات ویژه ای جهت سهولت تردد شهروندان در نظر گرفته شده تا  دسترسی آسان برای شهروندان به دیگر نقاط شهر در زمان بارش برف فراهم شود.

وی درباره چگونگی جانمایی محل استقرار نیز گفت: پس از بررسی ها و شناسایی نقاط حساس شهرکیسه های ماسه و نمک در حاشیه معابر جانمایی شدند که در این زمینه می توان به محدوده های معابر اصلی و فرعی شامل،میدان بسیج،شهرک طالقانی،مهدیه، شهرک شهید حیدری،پای قلعه، دوخواهران، سه راهی شاطر آباد،قیصریه(شاهزاده محمد) و امامزاده مهدی اشاره کرد .

شهردار نهاوند افزود: علاوه بر این ماشین آلات مخصوصی مانند 2دستگاه گریدر و لودر،2دستگاه تیغ برف روب، 2 دستگاه بابکت، جهت استفاده در زمان بارندگی و یخبندان در نظر گرفته شده است .

به گفته فرجی فر، در ایام بارش نزولات جوی، این شهرداری آمادگی کامل خدمت رسانی بهینه و سریع به شهروندان را داشته و ساماندهی مسیر تردد آنان در سطح معابر شهر نیز در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی در ادامه با اعلام اینکه تا کنون 150 کوچه و خیابان از ابتدای سال تاکنون نامگذاری شده است افزود: در نامگذاری کوچه ها اولویت با درخواست های خانواده های شهدا است که نام کوچه را با حفظ نام قبلی به نام شهید مورد نظر نامگذاری می کنند.

شهردار نهاوند با اشاره به فلسفه و اهمیت نامگذاری معابر شهری گفت: نام گذاری معابر به مثابه بخشی از هویت هر مکان، شخص یا پدیده است و این هویت در اجتماع فلسفه خاص خود را دارد.

وی افزود: نام هر خیابان، معبر و کوچه بخشی از خاطره جمعی شهروندان است که تبدیل به هویت جمعی آنها شده است، در این کار ویژه لازم است به شیوه ای اقدام کنند که با جلب نظر مردم نام گذاری ها صورت گیرد.

فرجی فر همچنین از تبدیل 13بلوک شهرک شهید حیدری نهاوند به 4 کوی در کمیته نامگذاری شهرداری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون نیز کار نامگذاری در 1 کوی آن انجام شده است.

وی هم چنین از نصب تابلوهای محله جوادیه در حال حاضر به همت واحد امور فرهنگی شهرداری خبر داد و گفت: محله جوادیه به 4 خیابان فضیلت،معراج، بصیرت و هجرت تناسب سازی شده است و هم چنین شهرک شهید حیدری به 4 کوی مهر،دی، شهریور، خرداد نامگذاری شده که کوچه های کوی مهر نیز به نام گلها نامگذاری شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما