تازه های سایت

کد مطلب: 22712
3. دى 1393 - 8:38
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت:فعالیت های گروهی نقش مهمی در فرایند اجتماعی شدن و جامعه پذیری دانش آموزان دارد لذا لازم است مربیان پرورشی به شوراهای دانش آموزی اهمیت ویژه ای بدهند.
مربیان پرورشی به شوراهای دانش آموزی اهمیت دهند

به گزارش سایت گرو، حسن آقا یوسفی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی سراسر استان در خانه معلمان نهاوند افزود:مساله تربیت امری فراگیر است که موفقیت در این کار مستلزم داشتن نگاهی عمیق ،جامع و سیستماتیک است .

وی اضافه کرد: امروز تحول در عرصه فرهنگ نیازمند مدیریتی جهاد گونه است و فرهنگیان در این زمینه نقشی اساسی دارند اما برای رسیدن به موفقیت بیشتر لازم است عزمی ملی و همگانی بوجود اید .

وی افزود: با توجه به پیچیده بودن مساله تعلیم و تربیت این مساله امری فراگیر است که به تنهایی از عهده یک دستگاه بر نمی اید و تنها با داشتن نگاهی جامع و سیستماتیک می توان در این کار موفقیت لازم را بدست آورد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به نقش فرهنگ در توسعه جوامع اشاره کرد و افزود:بدون شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است و فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‏دهد.

وی نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری را به نام فرهنگ و اقتصاد نشان از اهمیت فرهنگ خواند و گفت: توسعه فرهنگی منجربه خود باوری جامعه شده و توانایی های بالقوه و خلاق انسان را در زمینه فرهنگی شکوفا می سازد لذا مقام معظم رهبری با توجه به این مهم سال جاری را به نام سال فرهنگ نامگذاری نمودند که بر همه ما لازم است در این زمینه تلاش و برنامه ریزی نمائیم.

وی افزود: امروز برای تربیت دانش آموزان به عنوان سرمایه های انسانی نیاز به کارهای فرهنگی متناسب با فرهنگ دینی و ملی است زیرا در اثر غفلت ما این دشمن است که فرهنگ خود را به آنان منتقل می کند .

وی از نماز و قرآن به عنوان دو عنصر مهم تربیتی در مدرسه یاد کرد و گفت: در نظام دینی ما نماز و قرآن دوعنصر مهمی هستند که در صورت پرداختن به آن و نهادینه سازی آنها در بین دانش آموزان بسیاری از مشکلات ما برطرف شده و توطئه های دشمن برای انحراف نسل جوان خنثی می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما