تازه های سایت

کد مطلب: 22702
27. آذر 1393 - 9:57
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: در سالجاری چهار موقوفه به شمار موقوفات نهاوند افزوده شد که شامل باغ ،منزل مسکونی و زمین بوده است .
 چهار موقوفه به موقوفات نهاوند افزوده شد

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام احمدرضا خزایی در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: وقف یکی از سنت های حسنه الهی است که می تواند در عمران و آبادانی یک منطقه بسیار موثر باشد لذا می بایست برای احیا و استفاده از ظرفیت های آن ، فرهنگ وقف را در سطح شهرستان نهادینه کرده و به نیات واقفان به درستی عمل کنیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر اوقاف نهاوند دارای 78 موقوفه منفعتی است که این موقوفات در مجموع دارای 577 رقبه است و در آمد حاصل از آنها صرف امور فرهنگی و تعظیم شعائر اسلامی می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند مهمترین موقوفات شهرستان نهاوند را "موقوفه مرحوم ابراهیم خان ظفر السلطان" در روستای لواشان، "موقوفه مرحوم شکراله شعبانی"، "موقوفه مرحوم حاج خدارحم"، "موقوفه مرحوم سید یداله فاطمی" در روستای عنبر قمر و" موقوفه ظفرالسلطان" به عنوان قدیمی ترین موقوفه نهاوند نام برد.

وی افزود: در سال جاری چهار موقوفه جدید در شهرستان نهاوند ثبت شده که مهمترین آنها موقوفه خانم اکرمی و یک باب منزل مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان و موقوفه محمد ساکی شامل وقف ۱۰ هکتار باغ و زمین کشاورزی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان است.

خزایی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند ۲۴۴ باب مسجد، ۳۶ باب زینبیه، ۲۱ باب فاطمیه، یک باب مهدیه و شش باب قبرستان بعنوان موقوفات انتفاعی وجود دارد.

حجت الاسلام خزایی از راه اندازی طرح "سفیر وقف" در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: در جلسه ای با بخشداران، دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی روستاهای مختلف شهرستان نهاوند برنامه ریزی شده تا از هر روستا یک نفر بعنوان سفیر وقف معرفی و به ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه کمک کنند.

وی از اجرای بیش از ۲۵ برنامه مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و مذهبی با موضوع وقف و نیت وقف در هفته وقف در شهرستان نهاوند خبر داد و ادامه داد: همایش وقف بانوان، تجلیل از حافظان قرآن طرح تربیت، همایش وقف و عمل امینانه به نیات واقفین از جمله این برنامه ها است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند اظهار داشت: نشست صنفی با بازاریان، دیدار و سرکشی از واقفین سالخورده، برپایی ایستگاه های "همه واقف باشیم" و تهیه دو هزار عدد بروشور در مورد فرهنگ وقف و معرفی موقوفات و معرفی امامزادگان نهاوند از دیگر برنامه های اداره اوقاف شهرستان نهاوند در هفته وقف است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما