تازه های سایت

کد مطلب: 22697
27. آذر 1393 - 1:19
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی کشور را با ۱۲۰میلیارد دلارهم اداره می کند به شرط اینکه درست هزینه و خرج کنیم.
اجرای اقتصاد مقاومتی کشور را با ۱۲۰ میلیارد دلار هم اداره می کند/ جوانان عراقی به سرباز حاج قاسم بودن افتخار می کنند

به گزارش سایت گرو، محمد رضا باهنر در مراسم سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها از کلمه اقتصاد استفاده کرده اند که نشان می دهد کشور درحوزه اقتصاد کلان مشکلات زیادی دارد.

وی گفت:  اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری اقتصاد ریاضتی نیست بلکه درست تولید کردن و درست مصرف کردن است به گونه ای که در صورت اجرای درست اهداف این نوع اقتصاد، کشور را می توان با بودجه 120 میلیارد دلاری نیز اداره کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در مجموع تدبیر و عملکرد خوبی دارد اما مذاکرات هسته ای نباید با نان شب و خواب و استراحت ما ارتباط پیدا کند و افرادی که فکر می کنند با حل شدن موضوع هسته ای کشور دیگر مشکل ندارد اشتباه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره هرچه تحریم ها سنگین تر و جدی تر بوده موفقیت ها و پیشرفت های ما نیز بیشتر بوده بیان داشت: جمهوری اسلامی از اوایل انقلاب تحت شدیدترین تحریمها به ویژه درموضوع نظامی و هسته ای بوده ولی واقعا هرجا که تحریم شدیدتر بوده بیشتر جلو رفتیم و موفق شدیم.

باهنر گفت: سرداران جبهه دیپلماتیک ما افرادی متدین و در خط انقلاب حرکت می کنند و آنها تحت کنترل می باشند لذا هیچ اتفاقی در این زمینه که جای نگرانی داشته باشد نخواهد افتاد.

وی بیان داشت: کسانی که دلواپس هستند به آنها اطمینان می دهم دلواپس نباشند چرا که در این مملکت کسی نمی تواند دست از پا خطا کند و کسانی هم که چشم امید دوخته اند که اگر مذاکرات حل شود همه مشکلات حل می شود اینگونه نخواهد بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به مشکلات اجتماعی ناشی از وضعیت اقتصادی اشاره کرد و افزود: بر اثر مشکلات اقتصادی متوسط تورم کشور در یک دوره 35 ساله 20 درصد بوده و ماحتی در این مدت تورم 40 و 49 درصد را شاهد بوده ایم و بیکاری ما هیچ زمانی از دو رقمی کمتر نبوده است.

وی افزود: ما زمانی که نفت را بشکه ای 110 دلار میفروشیم مشکل داریم و موقعی که 40 دلار هم میفروشیم بازهم مشکل داریم و موقعی که درآمد نفتی ما ظرف 8 سال 500 میلیارد دلار می شود مشکل داریم و زمانی هم که این درآمد ما 40 میلیارد دلار می شود بازهم مشکل داریم.

باهنر اظهار داشت: مسکن مهر می سازیم مشکل تورمی به وجود می آید و مسکن مهر هم نمی ساختیم عده ای نمی توانستند خانه دار شوند ولی با ساخت مسکن مهر تورم در کشور دو برابر می شود یعنی یک میلیون خانوار خانه دار می شوند ولی 18 میلیون خانوار ایرانی 10 واحد درصد تورم را فقط به خاطر مسکن مهر متحمل می شوند.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات کنونی لازم است ما در اقتصاد کلان تصمیمات جدی بگیریم اضافه کرد: ترکیه در همسایگی ما تا چند سال پیش دارای تورمی معادل 80 درصد بود که امروز با برنامه ریزی توانسته آنرا یک رقمی نماید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دراوایل انقلاب خیلی از تحلیلگران عقیده داشتند که این انقلاب یک زلزله ای است که موج آن خیلی از کشورها را در بر می گیرد و امروز می بینیم که انقلاب ما به خیلی از کشورها صادر شده و موج بیداری اسلامی دراین دوسال تعدادی از دست نشانده های استکبار را از اریکه قدرت بر کشورهای اسلامی به پایین کشیده است.

وی  افزود: امروزه عشق به جهوری اسلامی در کشورهای منطقه به حدی رسیده که در کشور عراق که روزی جوانانش برای جنگ با ما به زور از طرف صدام به جبهه ها اعزام می شدند،با گذشت یک نسل، جوانان عراقی اعم از شیعه و سنی و کرد افتخار می کنند که بگویند ما سرباز حاج قاسم سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما