تازه های سایت

کد مطلب: 22692
25. آذر 1393 - 9:25
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاوند گفت: مزار ورزشکار شهید الله مراد نادری و 15 گلزار شهدای نهاوند ساماندهی شد.
مزار ورزشکار شهید الله مراد نادری ساماندهی شد

علیرضا علی بخشی در گفت و گو با سایت گرو، گفت: همزمان با شروع هفته بسیج کار ساماندهی مزار فوتبالیست شهید الله مراد نادری و 15 مزار شهید در سه گلزار شهدای روستاهای فیازمان، تکه و دره ابراهیم آغاز شد و به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: از محل اعتبارات شهرستانی و استانی این اداره با کمک فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها برای ساماندهی هر مزار شهید 32 میلیون ریال هزینه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید نهاوند گفت: عملیات ساماندهی مزار 15 شهید این 3 روستا که تعدادی از آنها از فرماندهان، ورزشکاران و بسیجیان دوران دفاع مقدس می باشند سال ها است که به دلیل کمبود بودجه کار ساماندهی آنها انجام نشده ولی به برکت هفته بسیج و با کمک فرماندار نهاوند پس از تخصیص اعتبار لازم کار ساماندهی آنها انجام شد.

وی افزود: به دلیل اینکه سه روستای فیازمان، تکه و دره ابراهیم در مسیر جاده زیارتی و سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع) قرار دارند ساماندهی گلزار شهدا جذابیت و معنویت خاصی به این روستاها می بخشد.

علی بخشی گفت: فوتبالیست شهید الله مراد نادری در دوم تیرماه 1340 در روستای تکه دیده به جهان گشود که سابقه مبارزه قبل از انقلاب با رژیم ستم شاهی و عضویت در تیم فوتبال صدا و سیما،محلات تهران،امیدیه اهواز و پایگاه نوژه همدان را در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی افزود: این شهید والا مقام در سن 19 سالگی به جبهه اعزام شد و در15 مرداد سال1361 پس از به هلاکت رساندن 26 نفر از بعثی های رژیم صدام توسط تک تیرانداز های عراقی از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

رئیس بنیاد شهید در پایان بیان کرد: شهرستان نهاوند دارای بیش از 850 شهید و 3000 هزار جانباز، رزمنده، ایثارگر و آزاده است همچنین نهاوند در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 44 بار مورد حمله هوایی جنگنده های عراقی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما