تازه های سایت

کد مطلب: 22573
15. آذر 1393 - 9:59
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جامعه امروز ما برای رهایی از مشکلات و موانع باید با معرفت و شعور حسینی در راه اصلاح جامعه قدم بردارد.
معرفت و شعور حسینی راه رهایی جامعه از مشکلات و موانع است

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی در مراسم خطبه خوانی حضرت امام سجاد (ع) که در مسجد سید الشهدا شهرک شهید حیدری نهاوند با حضور باشکوه مردم نهاوند برگزارشد، با برشمردن محورهای اساسی درشکل گیری قیام عاشور اظهارداشت: عمل به احکام اسلامی مهمترین راهبرد سبک زندگی عاشورایی است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) در سال 61هجری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در شکل گیری نهضت عاشورا کاری جهانی کرد و امروزه داشتن ادعای عاشورائی بودن با شعار و اعمال بی پشتوانه و بدون شعور و معرفت دارای منافات است.

استاد حوزه علمیه استان مرکزی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به مشکلات امروز جامعه ما گفت:  اگر در فرهنگ عزادری با معرفت کامل حق امام را بشناسیم و شعور و شعور حسینی در سرشت باطنی ما شکل بگیرد از آسیب های اجتماعی درامان خواهیم ماند و به راحتی اسیر وسوسه های نفسانی نمی شویم.

حجت الاسلام صابری اراکی به گفتگوی امام حسین (ع) در شب عاشورا با اصحاب خود اشاره کرد و گفت: در شب عاشورا امام با بیان اتفاقات روزعاشورا و خبر دادن از حادثه غم انگیز، یاران خود را جهت ماندن یا رفتن مختار می نماید و عهد خود را از آنها برمی دارد ولی در ظهر عاشورا نوای هل ناصر من ینصرنی سرمی دهد که آنالیز نیروها، دفع نیروهای بی بصیرت و افراد سست  عنصر و همچنین  جذب افراد شایسته ای که بعضآ در سپاه عمرسعد حضورداشتند از جمله اهداف این اقدام امام حسین (ع) است.

وی افزود: بعد از شکل گیری سپاه امام در نهضت عاشورا امام حسین درباره یارانش چنین می فرماید که یارانی باوفاتر از یاران من وجود ندارد.

این خطیب توانمند در فراز دیگری ازسخنان خود با برشمردن ویژگی زندگی های موفق در عصر کنونی تاثیر مثبت همسران در زندگی همدیگر را از مصادیق آن بیان کرد وبا اشاره به نقش زنان در نهضت عاشورا تصریح کرد: همسر زهیر بن قین با تلنگری زهیر را به پیوستن به سپاه امام حسین (ع) تشویق می کند و با این عمل علاوه بر تضمین سعادت زهیر نام خود را برای همیشه در تاریخ عاشورا ثبت و ضبط می نماید.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه به ولایتمداری و بصیرت والای حضرت ابوالفضل العباس (ع) در سال 61 هجری اشاره کرد و گفت: ماه منیر بنی هاشم با نگاه خاص امام زمانش، راه سعادت و حقیقت را یافته بود و بارها فرمود:که هیچگاه بر خویش قبول ندارم که روزی من زنده باشم و برادرم حسین (ع) در دنیا نباشد و این اوج معرفت ، امام شناسی و حرکت در مسیر ولایت است.

حجتالاسلام صابری در ادامه به شدت و هجم سنگین شکنجه های نیروهای بعثی در طول زمان جنگ اشاره کرد و افزود: شهداء در جهت اصلاح جامعه و مبارزه با منکرات با تحمل سختی ها و ناملایمات ازجان عزیز خود مایه گذاشته اند آنها مردانی بی ادعا هستند که برای حفظ ارزش ها وحرکت در مسیر سیدالشهداء تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند، شهدا دارای قلبی پاک و سرشتی خالصند.

وی ادامه داد: عزت و افتخار امروز نشآت گرفته از ایثار و ازخودگذشتگی شهداء و ایثارگران است.

حجت الاسلام صابری اراکی درخاتمه به رویدادهای غم انگیز بعد از واقعه عاشورا وبه اسارت رفتن خاندان پیامبر اشاره کرد و گفت: مهمترین رسالت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) حفظ دستاوردهای انقلاب عاشورا و رسوا کردن حکومت منحوس اموی با خطبه و بیان حقایق و واقعیت های موجود در سال 61هجری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما