تازه های سایت

کد مطلب: 22567
13. آذر 1393 - 9:13
رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: 75 درصد جمعیت روستایی نهاوند از شبکه استاندارد آب و فاضلاب روستایی استفاده می کنند که شامل 19 هزار و 800 مشترک روستایی است.
بهره مندی 75 درصد جمعیت روستایی نهاوند از شبکه استاندارد آب و فاضلاب روستایی

به گزارش سایت گرو، آیت شیرواند در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۱ روستای مسکونی است که از این تعداد ۱۱۱ روستا از خدمات آب و فاضلاب روستایی استفاده می کنند.

وی گفت: برای تأمین آب شرب این روستاها از ۱۰۲ حلقه چاه و ۴۲ چشمه استفاده می شود و ۲۰۰ دستگاه کلر زنی مایع و گازی برای از بین بردن املاح اضافه و پاکی آب نصب شده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند با بیان اینکه از مجموع ۵۸ مجتمع آبرسانی روستایی ۱۴ درصد آن در شهرستان نهاوند قرار دارد، گفت: برای تأمین آب شرب روستاهای نهاوند هشت مجتمع آبرسانی در قالب ۶۶ روستا تعریف شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه مجتمع های آبرسانی روستایی در سطح استان همدان شهرستان رزن مقام اول و نهاوند مقام سوم را دارد.

 شیراوند بیان داشت: از هشت مجتمع تعریف شده نهاوند دو مجتمع روستایی کرک علیا و چنار در دست مطالعه، سه مجتمع گاماسیاب با زیر مجموعه ۱۲ روستا، شهرک و فارسبان در حال اجرا و سه مجتمع زرین باغ، دهنو علیا و عبدالملکی در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: از مجتمع های آب رسانی روستای نهاوند تنها مجتمع گاماسیاب می تواند از اعتبارات ملی استفاده کند که در سال جاری این مجتمع نیز اعتباری نداشته است.

وی شاخص بهره مندی از آب روستاهای نهاوند را ۶۹ و هشت دهم درصد عنوان کرد و گفت: شاخص بهره مندی از آب روستایی در استان همدان هم اکنون ۶۸ و هشت دهم درصد است که نهاوند یک درصد از شاخص استان جلوتر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما