تازه های سایت

کد مطلب: 22560
12. آذر 1393 - 9:02
صبح امروز توزیع شیر رایگان در بین بیش از 18 هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی شهرستان نهاوند آغاز شد.
آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس نهاوند

 مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اعلام این خبر به سایت گرو، گفت: توجه به نقش کودکان و اهمیت آنان برای ساخت جامعه ای با نشاط و همچنین حق برخورداری آنان از تغذیه مناسب برای رشد و تکامل جسمی باعث شده که همه کشورها برای تغذیه مناسب راهکارهایی را به اجرا در آورند.

علیرضا تکلو به توزیع شیر به صورت رایگان در مدارس راهنمایی و ابتدایی شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: به منظور دست یابی به اهداف ذکر شده امسال شیر رایگان بین دانش آموزان دوره های ابتدایی راهنمایی و پیش دبستانی ها در80 نوبت توزیع می شود که لازم است مدیران بر مصرف آن توسط دانش آموزان نظارت جدی به عمل آورند.

وی افزود: از جمله راهکارهای موجود و اثر گذار برای دست یابی به تغذیه مناسب کودکان اجرای برنامه توزیع رایگان شیر است که در سطح مدارس تاکنون به اجرا در آمده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند به نقش شیر در سلامتی افراد اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام از شیر به عنوان غذای کامل نام می برد و مردم را به خوردن آن سفارش می کند لذا لازم است ما نیز این ماده را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهیم.

وی به سرانه مصرف شیر در کشور اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف شیر در کشورمان به طور سالانه 70 لیتر می باشد که این رقم در سطح دنیا 150 لیتر و در اروپا بیش از 400 لیتر می باشد که آمار های فوق نشان از پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور ما می باشد.

تکلو اظهار داشت: از سوی دیگربا توجه به اعلام محققان مبنی بر اینکه نزدیک به 80 درصد مردم با کمبود کلسیوم و ویتامینd هستند لذا لازم است با مصرف شیر این کمبودها جبران شود در غیر این صورت در سنین پیری افراد زمین گیر می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما