تازه های سایت

کد مطلب: 22534
6. آذر 1393 - 8:38
شهردار نهاوند گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی برای ترغیب و مشارکت شهروندان در امور شهری نیازمند اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی است.
برنامه های فرهنگی شهرداری در افزایش مشارکت شهروندان موثر است

به گزارش سایت گرو،شاهین فرجی فر در نشست هم اندیشی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر که با حضور روسای دانشگاه ها و اصحاب فرهنگ برگزار شد افزود: شهرداری در گذشته به عنوان یک نهاد خدماتی شناخته شده بود اما با گذر زمان این نگاه تغییر یافته و اکنون به نهادی اجتماعی تبدیل شده است .

وی افزود: شهرداری نهاوند طی یک سال گذشته براساس باور به حقوق شهروندی معاونت فرهنگی را برای نخستین بار در شهرداری به وجود آورد که طی این مدت برنامه های خوبی را به اجرا گذاشته است و توانسته مشارکت شهروندان را نسبت به گذشته بیشتر جلب کند.

وی در این زمینه اضافه کرد : با توجه به اینکه 90 تا 95 درصد بودجه شهرداری از مردم دریافت می شود لذا لازم است اعتماد مردم به شهرداری جلب شود که این مهم با عملکرد مطلوب امکان پذیر شده است .

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات شهری که آثار آن به صورت ملموسی قابل مشاهده است اعتماد مردم به شهرداری در مقایسه با گذشته بیشتر شده که دلیل این ادعا نیز در مشارکت آنان برای پرداخت به موقع عوارض و حتی معوقات سال های گذشته نمایان است.

شهردار نهاوند فرهنگ سازی در حوزه حقوق شهروندی را نیازمند همکاری سایر دستگاه های شهرستان به ویژه آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: شهرداری برای اجرای اهداف خود در زمینه آموزش ضرورت های فرهنگ شهرنشینی نیاز به همکاری همه آحاد مردم و دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: در این راستا قرار است معاونت فرهنگی گروه های هدف را در مدارس تشکیل شده و آموزش شهروند خوب و فرهنگ شهر نشینی را به آنان ارایه کند.

وی همچنین گفت: یکی از برنامه های آتی در سال آینده ایجاد پارک ویژه بانوان با استانداردهای لازم است به گونه ای که احداث این مکان بتواند جوابگوی نیازهای فرهنگی و تفریحی آنان باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نهاوند نیز گفت: یکی از دغدغه های شورای شهر برای پیشبرد اهداف شورا انجام کارهای فرهنگی در سطح شهر نهاوند است که در این زمینه برنامه های خوبی به اجرا گذاشته شده است .

صفی اله خرم آبادی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص انجام کارهای فرهنگی و اولویت دادن آن بر سایر امور افزود: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، تلاش این کمیسیون در طول سال، اولویت دادن به اجرای برنامه های فرهنگی و استفاده از نظرات اهل فرهنگ بوده است.

وی تشکیل اتاق فکر فرهنگ با حضور اصحاب فرهنگ و هنر را از مهمترین برنامه ها برای رسیدن به برنامه جامع فرهنگی عنوان کرد و گفت:برای نخستین بار نشستی با جمع حاضر متشکل از دانشگاهیان و فرهنگیان تشکیل شده تا از نظرات آنان در تدوین برنامه ها استفاده شود .

خرم آبادی در این ارتباط اضافه کرد: علاوه بر تشکیل اتاق فکر از سوی این کمیسیون تاکنون چندین جلسه با حضور اعضای شورای شهر و کارشناسان شهرداری در سطح مساجد مختلف شهر برگزار شده و مشکلات آنان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به مهمترین برنامه های فرهنگی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: شورای شهر به عنوان پشتیبان شهرداری با تصویب برنامه های فرهنگی اقداماتی را در سطح شهر انجام داده که از جمله آنها می توان به برگزاری جشنواره هفت سین ،برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت های مختلف، برپایی چندین ایستگاه نقاشی کودکان ، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و فرهنگ سازی برای عدم استفاده از ماهواره اشاره کرد.

وی همچنین از نصب و پخش اذان گوی هوشمند در سطح شهر خبر داد و گفت: به منظور فرهنگ سازی در زمینه اقامه نماز اول وقت از سوی شورا با همکاری شهرداری اذان گوی هوشمند نصب گردیده که در هنگام اوقات شرعی اقدام به پخش اذان در خیابان های سطح شهر می نماید .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد:با انجام برنامه های فرهنگی بتوان زمینه های مشارکت بیشتر شهروندان در امور شهری و همچنین ارایه خدمات مناسب تر را برای انان فراهم ساخت.

دیدگاه شما