تازه های سایت

کد مطلب: 22402
18. آبان 1393 - 8:48
مدیر آموزش و پرورش نهاوندگفت: هنرستان فنی شهید مطهری این شهرستان به عنوان هنرستان برتر کشور انتخاب و معرفی شد.

به گزارش سایت گرو، علیرضا تکلو با اعلام این خبر افزود: وزارت آموزش و پرورش در تدوین سیاست های جدید خود که منطبق بر قانون برنامه پنجم توسعه است توجه ویژه ای به بحث کیفی سازی مباحث آموزشی و پرورشی کرده و نظام رتبه بندی مدارس را به اجرا درآورده است.

وی افزود: هدف از اجرای نظام رتبه بندی مدارس تقویت انگیزه های رقابتی بین مدارس سراسر کشور برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و شفاف سازی عملکرد واحدهای آموزشی است .

وی گفت: برای این منظور معاونت آموزش متوسطه دستور العملی را در هشت محور و 105 شاخص تنظیم و بر اساس آن هنرستان های سراسر کشور را در سال تحصیلی گذشته ارزیابی نمود.

وی گفت: در نظام رتبه بندی مدارس جایگاه هر آموزشگاه در سطح منطقه ،استان و کشور مشخص می شود که مدارس میتوانند موقعیت خود را در هر مرحله پیدا نموده و بر مبنای آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی به محورهای هشت گانه طرح اشاره کرده و گفت: در این طرح تمامی هنرستان های کشور بر اساس شاخص های عملکرد تحصیلی هنرجویان و هنر آموزان ، عملکرد مدیر هنرستان ،استاندارد فضای آموزشی،کارگاهی و پرورشی ،استاندارد بهداشت و ایمنی ،برنامه ریزی و بهره وری و در نهایت شاخص مشارکت مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: با توجه به عملکرد خوب هنرستان شهید مطهری نهاوند این هنرستان توانست پس از بازدیدهای بازرسان استانی و وزارتی، استانداردهای لازم را کسب کرده و به عنوان هنرستان برتر کشور معرفی شود.

در حال حاضر حدود 50 واحد آموزشی متوسطه دوم در شهرستان نهاوند وجود دارد که از این تعداد 14 واحد آموزشی هنرستان و یا کاردانش است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما