تازه های سایت

کد مطلب: 22202
29. مهر 1393 - 9:24
مردم روستایی در نهاوند در اقدامی نیکوکارانه پول یارانه خود را برای ساخت مسجد روستا اهدا کردند.

22536292078433009072

به گزارش سایت گرو، اهالی روستای مذهبی و ولایت مدار تکه از توابع شهرستان نهاوند که بیشتر آنها کشاورز و از قشر زحمتکش و کم در آمد جامعه هستند تصمیم گرفتند با پول یارانه مسجد روستا را بسازند.

 روستای تکه واقع در بخش مرکزی و در 8 کیلومتری جنوب غربی نهاوند به سمت جاده بروجرد واقع شده است. این روستا دارای  800نفر جمعیت است که حلقه اتصال چندین روستا می باشد. شغل اصلی مردم روستا باغداری، کشاورزی و مشاغل دولتی وخدماتی است، این روستا دارای 3شهید، 2 آزاده و بیش از 40 رزمنده، جانباز و ایثارگر می باشد.

حجت الاسلام حسین گروسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در مورد پیشینه مذهبی مردم این روستا به خبرنگار ما می گوید: مردم روستای تکه قبل و بعد از انقلاب در تمامی عرصه ها بخصوص مذهبی، فرهنگی و ورزشی  در بین روستا های نهاوند پیشتاز بوده اند به طوری که طراحی نمایشگاه نمونک گلی ویژه ماه محرم و صفر این روستا در کشور بی نظیر است و بیش از 25 هزار نفر از آن بازدید می کنند.

وی افزود:با توجه به اینکه شغل بیشتر افراد این روستا کشاورزی است و امسال به دلیل خشکسالی و سرمازدگی باغات دارای محصول کمتری بودند اما با این حال زکات خود را پرداخت کردند که هرسال بستگی به میزان محصول دارد و به طور میانگین هرسال بین 2 تا 4 میلیون تومان پرداخت می کنندسال گذشته اهالی روستای تکه از محل پرداخت زکات و کمک مالی خود با 90 میلیون ریال سالن ویژه ای را در محل گلزار شهدای روستا برای اجرای برنامه های مذهبی است احداث کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: مردم روستا دارای مسجدی کوچک  بودند که جواب گوی جمعیت روستا نبود که چند نفر از خیران روستا زمینی را به مساحت 380 متر در کنار مسجد را برای توسعه آن اهدا کردند که بزرگان روستا به همراه هیات امنا مسجد تصمیم گرفتند امسال مسجد را توسعه داده و بزرگتر کنند و برآورد هزینه آنها توسط کارشناسان بین 150 تا 200 میلیون تومان بود.

وی بیان کرد: تا کنون افراد خیر روستا نزدیک به 30 میلیون تومان کمک کرده اند ولی این مبلغ کفاف ساخت مسجد را نمی دهد بنابراین  بیشتر مردم روستا که از قشر زحمتکش و کم در آمد جامعه هستند تصمیم گرفتند که یارانه خود را تقدیم مسجد کنند که تا کنون نزدیک به 80 درصد روستا یارانه 2 تا 5 ماه خود را برای ساخت مسجد تحویل هیات امنا و بزرگان داده اند که متاسفانه با این پول ها هم همچنان نیمه کاره می ماند و نیازمند کمک افراد خیر دیگر است.

گروسی گفت: به تازگی هیات امنای این مسجد اقدام به چاپ قبض کمک و تبلیغات در وبلاگ و سایت ها کرده است و چند بنر جذب کمک را نیز طراحی و نصب کرده اند که اگر کمک افراد خیر برسد مردم این روستای مذهبی تا پایان سال دارای مسجد می شوند.

بعد از گفت و گو با سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند به سراغ چند نفر از اهالی این روستای شاخص فرهنگی رفته و علت این کار را از آنها جویا شدیم:

حاج نورمراد پیرزادی که یارانه 5 ماه خانواده خود را به ساخت مسجد امام حسین (ع) روستا اهدا کرده می گوید: نزدیک به 85 سال از خدا عمر گرفته ام اگر شیعه علی و پیرو مکتب امام حسین (ع) هستیم امروز روز امتحان همه ما است تا در ساخت خانه خدا در روستای تکه مشارکت کنیم.

وی گفت: در راه آباد کردن خانه خدا و امام حسین(ع) یارانه که بسیار ناچیز است اگر جان هم بخواهند دریغ نخواهیم کرد درست است که امسال کشاورزی و باغات ما دچار مشکل سرمازدگی و خشکسالی شدند ولی شاید این هم امتحان الهی باشد تا بداند ما که دم از خدا و ائمه می زنیم آیا در این موقع حساس نیز کمک می کنیم.

عضو هیات امنای مسجد تکه افزود: 40 سال است به عشق امام حسین(ع) در روستا مداحی و مولودی می خوانم از خدا و امام شهیدم می خواهم بزرگی و زیبایی مسجدش را ببینم زیرا با همتی که از مردم سخاوتمند و عاشق اهل بیت و با ایمان روستای تکه سراغ دارم می دانم به زودی این مسجد را با پول یارانه و کارگری خود می سازند.

 احمد علی پیرزادی برادر شهید به خبرنگار می گوید: مردم ولایت مدار تکه با جمع آوری کمک های نقدی و اهدا یارانه خود نمی گذارند که کار ساخت خانه خدا معطل بماند شاید در این مقطع خشکسالی و بی پولی احداث این مسجد برای اهالی روستای تکه امتحان الهی باشد.

18106795998974293932

پیرزادی گفت: شغلم کشاورزی و کار کردن روی ماشین نیسان وانت است 3ماه یارانه را برای رضای خدا کمک کردم و قسمتی از در آمدم را هم اختصاص دادم اگر خدا قبول کند چند روزی است که در اینجا با کمک سایر اهالی به صورت رایگان و صلواتی برای شادی روح برادر شهیدم کارگری می کنیم.

هاشم سهرابی یکی دیگر از اهالی روستا که همسایه مسجد است می گوید: خانه خدا همسایه ماست چند ماه پول یارانه خود را کمک کردم و به خاطر ناقص نشدن دیوار مسجد 3متر عقب نشینی کردم و حیاط خودم را کوچک کردم تا حیاط مسجد بزرگتر شود.

وی افزود: تمامی اهالی روستا همت و کمک کرده اند حتی بعضی از افراد با توجه به فقر مالی و کم در آمدی، کارگری می کنند و یارانه یک ماه خود را اختصاص داده اند به طوری که هر روز جوانان و بزرگسالان برای پرداخت یارانه و ثبت نام برای کارگری و کار ساختمانی مراجعه می کنند.

محمد حسن گودرزی یکی از مردم روستای تکه که در نزدیکی مسجد مغازه دار است اظهار می کند: من چون پیرمرد هستم و نمی توانم در مسجد کار کنم، یارانه 4 ماه و مقداری پول کمک کردم ای کاش جوان بودم و می توانستم کارگری کنم زیرا همسایه بودن با مسجد افتخار بزرگی است که خداوند نصیب من کرده است.

هادی سهرابی دیگر خیر روستا می گوید: به همراه چند نفراز اهالی مغازه و زمین خود را که در بهترین نقطه روستاست به دلیل این که در مسیر پر تردد چند روستا و از جمله امام زاده ابراهیم(ع) قرار داشت برای توسعه مسجد کمک کردیم و می دانیم خداوند عوض آن را چند برابر به ما می دهد.

وی افزود: تمامی اهالی روستای ما مورد امتحان الهی قرار گرفتند که خوشبختانه از پیر تا جوان زن و مرد همه با کمک خود و اهدا یارانه نقدی از یک تا 5 ماه برای کمک به مسجد اقدام کردند و افرادی هم که کم در آمد هستند در قسمت های مختلف ساخت و ساز کمک می کنند.

سهرابی بیان کرد: از نکات جالب و مهم در کار احداث این مسجد کمک دانش آموزان بعد از تعطیلی مدرسه است و بعضی از آنها پول تو جیبی خود را کمک کردند همچنین تعدادی از زنان روستا نیز طلا و زیور آلات خود را اهدا کردند.

واقعا چه زیباست کار برای خدا و چه پاداش نیکی می برند کسانی که در راه خدا و برای رضای او کار می کنند.

اهالی این روستا در پایان از ما درخواستی داشتند که شماره حساب مسجد روستا را اعلام کنیم تا اگر خیری در سراسر کشور می خواست به ساخت این مسجد کمک کند این کار را انجام دهد.

شماره حساب ۲۲۷۴۹۷۲نزد بانک سپه شعبه میدان امام نهاوند آمادگی در یافت کمک هم روستائیان و سایر مردم خیر ایران اسلامی را دارد، در ضمن شماره تلفن های هیات امنای مسجد ۰۹۱۸۹۵۱۷۰۸۹-۰۹۳۸۹۱۵۹۹۴۸و ۰۹۱۸۹۰۹۲۴۷۱آمادگی پاسخگویی به سوالات هموطنان را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما