تازه های سایت

کد مطلب: 22106
24. مهر 1393 - 8:25
رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان نهاوند گفت: جشنواره بازی های بومی محلی کودکان در نهاوند برگزار شد.

به گزارش سایت گرو، داود سیاوشی گفت: به مناسبت هفته کودک، جشنواره بازی های بومی محلی با همکاری آموزش و پرورش ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره ورزش و جوانان در دبستان شهید محمد بحیرایی شهرستان نهاوند برگزار شد .

وی گفت: بازی یکی از راه های ارتباط و دوستی بین کودکان است که از این طریق می توان به دنیای زیبای کودکان دست پیدا کرد.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان نهاوند هدف از برگزاری این جشنواره را انتقال فرهنگ بازی های بومی به نسل آینده ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه برای حفظ بازی های بومی و محلی لازم است فرهنگ سازی لازم در بین کودکان صورت گیرد لذا برگزاری این جشنواره می تواند کودکان و نوجوانان را با بازی های محلی آشنا ساخته و آن را به نسل آینده منتقل سازد.

وی افزود: با توجه به اینکه بازی های بومی و محلی برخواسته از فرهنگ و آداب و سنن ما است لذا انجام آنها برای کودکان مفرح و شاد بوده و در آنان شور و نشاط ایجاد می کند .

سیاوشی گفت: از آنجا که بازی، بخشی از فرایند تعلیم و تربیت در کودکان بوده و از نیازهای آنان می باشد لذا ترویج بازی های محلی علاوه بر ایجاد شور و نشاط باعث چابکی و تقویت جسم و روح کودکان می شود.

در این مراسم که با شور و نشاط کودکان همراه بود ،دانش آموزان هشت بازی بومی و محلی را به صورت گروهی به نمایش گذاشتند وبا یکدیگر به رقابت پرداختند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما