تازه های سایت

کد مطلب: 21993
16. مهر 1393 - 8:54
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: یکی از خیران بخش سلامت با کمک 700 میلیون تومانی درمانگاه روستای رزینی نهاوند را احداث می کند.

درمانگاه

به گزارش سایت گرو، جلال الدین امیری در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: یکی از خیران بخش سلامت با کمک بیش از۷ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر، درمانگاه روستای رزینی در بخش خزل نهاوند را برای خدمات دهی به ۶هزار نفر احداث می‌کند.

وی افزود: بر اساس قانون جدید طرح تحول نظام سلامت برای تأمین هزینه ویزیت و امکانات رفاهی پزشکان متخصص ماهانه 60 تا 70 میلیون تومان از محل اعتبارات این طرح در نهاوند هزینه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار کرد: اجرای طرح تحول در نظام سلامت سبب کاهش هزینه‌های بیماران می‌شود و دغدغه آنها را از بین می‌برد به طوری که در شش ماه دوم سال تعداد ویزیت در بیمارستان علیمرادیان به بیش از 5 هزار نفر می‌رسد.

امیری افزود: درمانگاه تخصصی بیمارستان آیت اله علیمرادیان نهاوند از این پس مجهز به پزشک متخصص مقیم در چهار درمانگاه تخصصی جراحی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی و ارتوپدی می شود که در این درمانگاه امکانات اقامتی و رفاهی برای آنها فراهم شده است.

وی اظهار کرد: برای رفاه حال مردم در دولت جدید بسته‌های حمایتی که دغدغه‌های همه مردم در بخش سلامت و درمان است برطرف می‌شود که نمونه آن خرید دستگاه سونوگرافی جدید با 110 میلیون تومان با تعرفه دولتی و خرید رادیولوژی دیجیتال و تجهیز تمامی بخش‌ها و داروخانه بیمارستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: یکی از بسته‌های طرح تحول در نظام سلامت بحث مقیم بودن پزشکان متخصص است که با پیگیری‌هایی که انجام شد تاکنون فقط در بخش زایمان که قبل از این طرح 55درصد به صورت سزارین انجام می‌گرفت ولی امروز 45 درصد به شکل طبیعی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح تحول در نظام سلامت به صورت شبانه روز با حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانگاهی انجام می‌شود که با ایجاد درمانگاه تخصصی در بیمارستان آیت اله علیمرادیان در حال حاضر تعداد درمانگاه‌های تخصصی به پنج درمانگاه می‌رسد و بیماران می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر برای مداوا به این درمانگاه مراجعه کنند.

امیری اظهار کرد: بیشتر مطالبات پرسنل و پزشکان تا اول مهر به حساب آنها واریز شد و در طرح تحول نظام سلامت پزشک مقیم به صورت شبانه روزی و در 4 درمانگاه تخصص جراحی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی و ارتوپدی آماده خدمت به مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما