تازه های سایت

کد مطلب: 21876
10. مهر 1393 - 18:09
معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) گفت: مهمترین راه مقابله با جنگ نرم و رسانه ای دشمن آگاه سازی و کار فرهنگی برای جوانان است.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، کارگاه آموزشی جنگ رسانه ای علیه خانواده و فرهنگ اسلامی با حضور طلاب حوزه علمیه و مربیان و مشاوران تربیتی آموزش و پرورش روز پنجشنبه در کانون شهید باهنر شهرستان نهاوند برگزار شد .

حجت الاسلام احمد حسین شریفی افزود:رسانه ها، عمومی ترین ابزار جنگ نرم علیه خانواده و فرهنگ اسلامی هستند که دشمن از این طریق در باورها و نگرش افراد تغییرات لازم را به وجود می آورد .

وی گفت: ترویج سبک زندگی غربی و تخریب سبک زندگی اسلامی، عمده ترین هدف و کارکرد رسانه های غربی است.

وی به داشتن بصیرت باطنی به عنوان ابزار مورد نیاز مقابله با دشمن در جنگ نرم تاکید کرد و افزود: در جنگ نرم به چشم ظاهری نیازی نیست بلکه باید با بصیرت باطنی وقایع را رصد کرد.

حجت الاسلام شریفی، آمادگی برای مقابله با دشمن در جنگ نرم را وظیفه اصحاب فرهنگ و اهل فکر عنوان کرد و افزود: آمادگی برای این جنگ شرایط ویژه می خواهد و وظیفه عمده در این نبرد بر دوش اصحاب فکر و فرهنگ است که البته نقش رسانه ها در این زمینه نقشی است.

وی رویکرد رسانه های غربی برای جلب ذهن جوانان و دانش آموزان را ایجاد تغییر در باورهای آنان ذکر کرد و افزود: در این زمینه آنان از هنرهای بی زبان برای انتقال پیامهای خود استفاده می کنند.

معاون پژوهشی و عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: انتقال پیام رسانه های غربی از طریق مد و مدل پوشش غربی، موسیقی ، تبلیغ دکوراسیون منزل و معماری خانه ، تغییر در سلیقه و میل غذایی و تغییر در سلیقه زیبایی خواهی انجام می شود که این پیامها ناخواسته باورهای جوانان را هدف قرار می دهد .

وی به آثار زیانبار شبکه های ماهواره ای بر روی خانواده ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از هزاران شبکه ماهواره ای از طریق فیلم و موسیقی اذهان مردم به ویژه جوانان را مورد تهاجم قرار داده اند لذا آثارسوء آن باعث از هم پاشیدگی خانواده ها از طریق روابط نامشروع می شود که ضرر جبران ناپذیری را به آنان تحمیل می سازد.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) آگاه سازی و کار فرهنگی را مهمترین راه مقابله با این تهاجم ذکر کرد و از خانواده ها خواست که در این زمینه فرزندان خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما