تازه های سایت

کد مطلب: 21816
8. مهر 1393 - 11:18
فرمانده قرارگاه شهید کاظمی غرب کشور گفت: در طول استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی عشایر ولایت مداری و عشق به وطن را ثابت کردند.

532451

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور تعدادی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و جمعی از خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور نهاوند یادواره شهدای عشایر این شهرستان برگزار شد.

 سردار حاج مهدی ظفری در این مراسم گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی نقاط مرزی ایران جزو امن‌ترین مناطق کشور است و این به دلیل آن است که مردم و عشایر مرزنشین همیشه پای کار بوده‌اند.

وی گفت: عشایر در طول استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت مداری و عشق به وطن را ثابت کرده و نه تنها در تولید محصولات کشاورزی که در عرصه های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری مستمر و موثرداشته اند .

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی غرب کشور تقدیم 10 هزار شهید عشایر را گواه تصدیق غیرت ملی و مذهبی این قشر از جامعه دانست و گفت: لباس سرخ شهادت برازنده این قشر تلاشگر و بی ریا است.

وی عشایر را موجب رونق در بخش‌های اقتصادی و تولیدی خواند و عنوان کرد: عشایر قهرمان علاوه بر دفاع جانانه در دوران سخت و حماسه‌ساز دفاع مقدس نقش مثبت و اثرگذار خود در تولیدات مختلف و کمک به پشت جبهه‌ها را نیز جزو وظایف انسانی و انقلابی خود می‌دانستند و کمک‌های ارزشمند آنها در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

ظفری خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی آن است که همه‌ قومیت‌ها خود پاسدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی انقلاب اسلامی را مرهون فداکاری شهدا و جانبازان دانست و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان نیازمند ترویج تفکرات ایثارگری در بین نسل جوان هستیم.

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی غرب کشور به ضرورت حضور نسل جوان در یادواره‌ها اشاره کرد و گفت: اگر چه نسل جوان و نوجوان ما زمان هشت سال دوران دفاع مقدس را به یاد نمی‌آورند اما با حضور در این گونه مجالس متوجه سختی‌های پیروزی انقلاب و حفظ آن می‌شوند.

وی اظهار داشت: ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ جهاد و شهادت و معرفی شهیدان به‌عنوان الگویی نمونه برای نسل جوان در ایران از اهداف برگزاری این یادواره‌ها است.

ظفری افزود: برپایی یادواره‌ها نقطه اتصال نسل نخست انقلاب با نسل‌های بعد از جنگ تحمیلی است که موجب تقویت روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان می‌شود بنابراین باید بر غنای معنوی و فرهنگی یادواره‌ها افزود.

لازم به یادآوری است که عشایر مستقر در منطقه نهاوند در دوران دفاع مقدس ۱۴ شهید و ۹۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما