تازه های سایت

کد مطلب: 21605
31. شهريور 1393 - 8:49
برگزاری قطعی انتخابات میان دوره ای مجلس در نهاوند

image87048

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور و تاکید نمایندگان شورای نگهبان و وزارت کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، برگزاری انتخابات میان دوره ای درحوزهای انتخابیه نهاوند و تفت و میبد قطعی شد.

طبق تبصره 3 ماده 8 قانون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور مکلف است که در حوزه های فاقد نماینده جهت تامین منافع مردم و پیشرفت و توسعه آن حوزه، انتخابات میاندوره ای برگزار نماید | وزارت کشور و شورای نگهبان آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر در صحن کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اعلام کردند.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با اعلام این خبر افزود: طبق تبصره 3 ماده 8 قانون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مکلف است که در حوزه های فاقد نماینده جهت تامین منافع مردم و پیشرفت و توسعه آن حوزه، انتخابات میاندوره ای برگزار نماید.

امیر خجسته با اشاره به حضور عضو شورای نگهبان و مدیر کل انتخابات وزارت کشور در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور نمایندگان محترم وزارت کشور و شورای نگهبان برگزارشد، دلایل و آسیب های عدم وجود نماینده در حوزه های انتخابیه بیان شده و پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص، مقرر گردید تا انتخابات میان دوره ای در مهلت مقرر و در آخر آبان ماه سالجاری در حوزه های انتخابیه یاد شده برگزار شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس لازم است تا وزارت کشور از هفته آینده نسبت به ثبت نام و طی مراحل قانونی نامزدهای انتخابات اقدامات لازم را بعمل آورد.

گفتنی است نمایندگان وزارت کشور و شورای نگهبان آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر در صحن کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اعلام کردند.

دیدگاه شما