تازه های سایت

کد مطلب: 21590
30. شهريور 1393 - 12:00
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اين شورا در جلسه‌ای كه به زودي تشكيل خواهد شد، نظرش را در مورد انتخابات 2 حوزه انتخابيه نهاوند و تفت و میبد اعلام می كند.

http://www.shora-gc.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=95e79e08-d923-4b4a-bd06-96b87eeae22e

به گزارش پایگاه خبری گرو، ابراهیمیان گفت: اخيرا نامه‌اي از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان واصل شده كه ظاهرا حكايت از اين دارد مقدمات برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌اي 2حوزه انتخابيه فراهم شده و وزارت كشور آمادگي خود را اعلام كرده است.

وی در تشريح آخرين وضعيت انتخابات حوزه‌هاي انتخابيه "تفت و ميبد" و "نهاوند"، اظهار داشت: اخيرا نامه‌ جديدي از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان واصل شده كه ظاهرا حكايت از اين دارد كه مقدمات برگزاري انتخابات اين 2 حوزه فراهم شده و وزارت كشور آمادگي خود را اعلام كرده است.

سخنگوي شوراي نگهبان تاكيد كرد: اين شورا در جلسه‌اي كه به زودي تشكيل خواهد شد، نظرش را در مورد انتخابات 2 حوزه انتخابيه اعلام مي‌كند.

وي افزود: بهتر است تا زماني كه اين مكاتبات به دست شوراي نگهبان برسد و در جلسات شوراي نگهبان مطرح شود، صبر كنيم و ببينيم كه محتواي نامه جديد وزارت كشور چيست.

ابراهيميان ادامه داد: ما منتظر هستيم تا مكاتبات وزارت كشور در جلسه شوراي نگهبان مطرح شود، سپس بنده نظر و تصميم نهايي اين شورا را اعلام خواهم كرد.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين شورا در كميته بررسي انتخابات ميان دوره‌اي "تفت و ميبد" و "نهاوند" در مجلس شوراي اسلامي حضور دارد يا خير، گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم شوراي نگهبان در اين جلسات حضور ندارد و ضرورتي نيز براي حضور شورا در اين جلسات نيست.

>>> فتنه در سرنوشت داوطلبان انتخابات موثر است

ابراهيميان گفت: شوراي نگهبان نمي‌تواند از قبل نسبت به صلاحيت افراد و احزاب پيش‌داوري كند چرا كه اين شورا براي اعطاي مناصب و صلاحيت‌ها، خطوط قرمز دارد.

وی با اشاره به معيار شوراي نگهبان براي تعيين صلاحيت‌ها، گفت: شوراي نگهبان براي اعطاي مناصب و بررسي صلاحيت‌ها، خطوط قرمز دارد و اين شورا موظف به رعايت اين خطوط قرمز است.

ابراهیمیان تاكيد كرد: شوراي نگهبان در موقع انتخابات بايد پرونده تك تك اشخاص و صلاحيت آنها را براساس ضوابط شورا و قانون، بررسي كرده و در رابطه با آن اظهارنظر كند، بنابراين ما نمي‌توانيم نسبت به صلاحيت كسي از قبل پيش‌داوري كنيم.

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: در رابطه با مسئله فتنه، اگر ثابت شود كه افرادي برخلاف مصالح كشور و قانون اساسي اقداماتي را انجام داده‌اند، مسلما در سرنوشت داوطلبان موثر است، اما اين در حالي است كه مصاديق ويژه و خاص در شوراي نگهبان تصميم‌گيري شده و اين شورا نظر خود را اعلام خواهد كرد.

ابراهيميان تصريح كرد: شوراي نگهبان نمي‌تواند از قبل به صورت يك قاعده كلي در رابطه با گروه‌ها و احزاب اظهارنظر كند، چراكه ضابطه ما روشن است و آن ضابطه‌اي است كه مقام معظم رهبري فرمودند، علاوه بر معيارهاي قانوني، به عنوان يك مصداق كلي، كساني كه در جريان انتخابات سال 88 مصالح نظام، اقتضائات امنيتي كشور و قانون را رعايت نكردند، مسلماً جزو خطوط قرمز خواهند بود و اين مسئله مدّنظر قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما