تازه های سایت

کد مطلب: 21543
28. شهريور 1393 - 15:14
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در سال تحصیلی جدید هزار و 250 کلاس اولی وارد مدارس ابتدایی این شهرستان می‌شوند.
خبرگزاری فارس: ورود 1250 کلاس اولی به مدارس شهرستان نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا تکلو از آمادگی این اداره برای استقبال از ماه مهر خبر داد و گفت: همه شرایط برای استقبال از دانش‌آموزان جهت شروع سال تحصیلی جدید در این شهرستان مهیا شده است.

وی با اشاره به ساماندهی مدارس برای تحصیل مطلوب و بهتر دانش‌آموزان در این شهرستان افزود: دانش‌آموزان مدارسی که در طرح نوسازی و مقاوم‌سازی قرار دارند جابه‌جا شده‌اند و ثبت‌نام در سایر مدارس انجام‌شده تا دانش‌آموزی با کمبود مکان برای تحصیل روبرو نشود.

تکلو با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی مدارس نسبت به انجام تعهدات خود تلاش بیشتری می‌کند، تصریح کرد: برخی از دانش‌آموزان این شهرستان در فضاهای غیر ایمن تحصیل می‌کنند که بایستی هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز و مقاوم‌سازی این مدارس اقدام شود.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند خواستار تغییر سیستم گرمایشی مدارس پیش‌ساخته در روستاهای نهاوند شد و گفت: امسال پنج مدرسه پیش‌ساخته در پنج منطقه روستایی در دورترین مناطق در این شهرستان احداث‌شده که سیستم گرمایشی این مدارس ایمن نیست.

وی ادامه داد: با توجه به بادگیر بودن این مناطق اداره‌کل نوسازی بایستی سیستم گرمایشی این مدارس را تغییر دهد و با توجه به شرایط آب و هوایی در این‌گونه روستاها اقدام به طراحی و نصب سیستم گرمایشی کند.

تکلو به ثبت‌نام صد در صدی دانش‌آموزان شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: تأمین سرویس مدارس و نظارت بر حسن انجام آن به عنوان یکی از مأموریت‌های این اداره در نهاوند است که باید اطمینان خاطر والدین دانش‌آموزان در خصوص رانندگان و خودروهای مناسب سرویس تأمین شود.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس گفت: فضاهای آموزشی باید به گونه‌ای زیباسازی و بانشاط شوند که دانش‌آموزان و والدین آن‌ها از بدو ورود به مدرسه احساس نشاط و رغبت برای تحصیل کنند.

امامعلی عبدالملکی از تخصیص بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت‌وساز مدارس در نهاوند خبر داد و افزود: اداره‌کل نوسازی مدارس باید از پیمانکارانی با بنیه قوی مالی استفاده کند چرا که وجود پیمانکارانی با بنیه ضعیف مالی نه تنها مشکلی از آموزش و پرورش حل نمی‌کنند بلکه موجب رکود در ساخت‌وسازهای مدارس می‌شود.

وی عنوان کرد: هر پروژه عمرانی که در مدت زمان مشخص خود تحویل داده نشود پس از آن موجب ضرر و زیان برای شهرستان شده به طوری که باید در سال‌های بعد اعتبارات بیشتری را برای تکمیل آن تخصیص داد./فارس

دیدگاه شما