تازه های سایت

کد مطلب: 21532
27. شهريور 1393 - 10:28
مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه نهاوند برگزار شد.

517026

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه برادران استان همدان در این مراسم گفت: مقام و منزلت علم آموزی از منظر دین اسلام بسیار مورد تمجید و سفارش قرار گرفته است به گونه ای که پیشوایان دینی فراگیری علوم و دانش را بالاترین ارزش دانسته و علم را در برابر جهل و انسان جاهل را در مقابل عالم مورد مذمت و نکوهش قرار داده اند.

وی فراهم ساختن بسترهای آموزشی را از اهم زمینه های لازم در علم آموزی طلاب عنوان کرد و افزود: امروزه در جمهوری اسلامی ایران درهای فراگیری دانش و فضیلت برای طالبان و مشتاقان علوم دینی گشوده شده است.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان همدان از تحصیل یک‌هزار و 500 نفر از برادران علاقمند به تحصیل در مدارس حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: 300 نفر از این طلاب امسال وارد حوزه‌های علمیه برادران سراسر استان شده است.

وی با اشاره به فعالیت 12 مدرسه علمیه در شهرستان‌های استان همدان افزود: 9 پروژه عمرانی، شامل توسعه، تجهیز و ساخت مدارس علمیه جدید در سطح استان وجود دارد که در سال 92 یک میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی به این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی از ایجاد مرکز تخصصی مهدویت در حوزه علمیه همدان خبر داد و گفت: این مرکز باهدف تحصیل طلاب سطح دو در استان ایجادشده که شرکت‌کنندگان بعد از سه سال موفق به دریافت گواهی‌نامه سطح سه حوزه، معادل کارشناسی ارشد می‌شوند که امسال 25 نفر طلبه در این مرکز تحصیل می‌کنند.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام صادق صالح به عنوان مدیر حوزه علمیه نهاوند معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام علی سلگی قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما