تازه های سایت

کد مطلب: 21447
23. شهريور 1393 - 10:13
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: برگزار نکردن انتخابات میاندوره ای در نهاوند غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیر خجسته با بیان اینکه عدم برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در "تفت‌ومیبد" و "نهاوند" غیرقانونی است، گفت: از وزیر کشور درباره عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای سؤال خواهیم کرد چرا که این اقدام حق قانونی را از مردم سلب می‌کند.

شورای نگهبان در بررسی درخواست وزرات کشور برای برگزار نشدن انتخابات میان‌دوره‌ای در 2 حوزه‌ انتخابیه "تفت و میبد"و "نهاوند"، اعلام "عدم مخالفت" کرد.

 گفت: این اقدام وزرات کشور غیرقانونی است و حتماً باید انتخابات میان‌دوره در این 2 حوزه انتخابیه برگزار شود چرا که داشتن نماینده در قوه مقننه حقی است که قانون اساسی به مردم داده است.

وی با تاکید بر اینکه، نماینده معین در حوزه‌های انتخابیه نمی‌تواند حق مردم را به خوبی پیگیری کند، تصریح کرد: ما پیگیری خواهیم کرد تا انتخابات میان‌دوره ای در 2 حوزه انتخابیه "تفت‌ومیبد" و همچنین "نهاوند" برگزار شود چرا که هیچ کس نمی‌توان این حق را از مردم سلب کند. برخی اعلام کردند عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای به دلیل صرفه‌جویی در بودجه است که باید گفت نمی‌توان حق مردم را به بهانه صرفه‌جویی در بودجه نادیده گرفت.

خجسته از نامه 20 روز پیش خود به وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات میان‌دوره در "تفت‌ومیبد" و همچنین "نهاوند" خبر داد و تاکید کرد: در این نامه، از وزیر کشور خواستم که انتخابات میان‌دوره‌ای در این 2 حوزه انتخابیه برگزار شود چرا که در صورت عدم برگزاری انتخابات، اقدامی خلاف قانون صورت می‌گیرد.

وی گفت: هفته آتی از وزیر کشور برای توضیح درباره علل عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای "تفت‌ومیبد" و همچنین "نهاوند"سؤال خواهیم کرد./تسنیم

دیدگاه شما