تازه های سایت

کد مطلب: 21428
22. شهريور 1393 - 10:43
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند از تولید 65 درصد محصول گشنیز کشور در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری اظهار کرد: شهرستان نهاوند از پتانسیل‌های بالایی در زمینه کشت گیاهان دارویی برخوردار است که با توجه به ظرفیت‌ها می‌تواند این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل کند.

‌احد ظفری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با اعلام این مطلب افزود: گشنیز یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی نهاوند است، به طوری‌که ۶۵ درصد محصول تولیدی گشنیز کشور و ۹۵ درصد تولید استان مربوط به این شهرستان است.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند به علت آب و هوای مساعد قطب اصلی تولید گشنیز در کشور است، به نحوی‌که امسال سه هزار و۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت آن اختصاص یافته و از هر هکتار دو تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه عصاره این محصول برای داروسازی و عطر‌سازی به کار برده می‌شود، افزود: بخش عمده این محصول به کشورهای آلمان و پاکستان صادر می‌شود که همین مساله باعث ترغیب کشاورزان به کشت بیشتر آن شده است.

ظفری به لزوم ایجاد کارخانجات فرآوری محصولات دارویی اشاره کرد و گفت: یکی از نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد ضرورت ایجاد کارخانجات فرآوری گیاهان دارویی است که بتواند ارزش افزوده بیشتری را برای کشاورزان ایجاد کند.

وی در پایان با اشاره به آمادگی شهرستان نهاوند برای سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: برخی فرآورده های بخش کشاورزی مانند تولید محصولات لبنی در سطح شهرستان اشباع شده است، اما در زمینه ایجاد کارخانجات فرآوری گیاهان دارویی این شهرستان آمادگی ارایه تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری را دارد.

دیدگاه شما