تازه های سایت

کد مطلب: 21380
19. شهريور 1393 - 9:01
دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و استقلال صدرنشین به مصاف نفت تهران می‌رود و پرسپولیس میزبان نفت مسجدسلیمان است.
خبرگزاری فارس: تقابل منصوریان با پسران آبی‌؛ پرسپولیس مقابل تیم قعرنشین/ بازگشت مربی قهرمان

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، هفته هشتم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. ویژگی خاص این هفته تقابل برخی مربیان با تیم‌های سابق خود است. در تهران علیرضا منصوریان مقابل استقلال قرار می‌گیرد و در اصفهان منصور ابراهیم‌زاده با ذوب آهن روبه رو می‌شود. در مشهد هم علیرضا مرزبان به دیدار سپاهان می‌رود. نگاهی به  هشت مسابقه این هفته  می‌اندازیم؛

پدیده - سپاهان؛ جدال با مربی قهرمان

پدیده با اینکه اولین سال حضورش در لیگ برتر است اما نتایجی فراتر از انتظار گرفته و با 13 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد این رتبه برای مشهدی‌ها یک موفقیت محسوب می‌شود اما چهارمی سپاهان خیلی خوشایند مدیران این باشگاه نبود و به همین دلیل کرانچار برکنار شد. زردپوشان اگر می‌خواهند همچنان در جمع تیم‌های مدعی باقی بمانند باید در مشهد پیروز شوند یا حداقل یک امتیاز بگیرند. حسین فرکی مربی محجوب و با دانش با سپاهان به لیگ برگشته، او مربی قهرمان فصل گذشته است. رضا عنایتی گلزن کهنه‌کار لیگ برتر همچنان خوب گلزنی می‌کند و با 4 گل زده در تعقیب ادینهوی برزیلی 5 گله است. پریرا هم در سپاهان مهاجم خطرناک و زهرداری است که سه گل در لیگ برتر زده است. یکی از نکات جالب توجه این مسابقه می‌توانست رویارویی علیرضا مرزبان سرمربی پدیده با کرانچار سرمربی سپاهان باشد که کرانچار از تیم سپاهان جدا شد و اکنون بازگشت فرکی به لیگ در نوع خود جالب است!

نفت تهران - استقلال؛ منصوریان مقابل پسران آبی

استقلال با 18 امتیاز در صدر جدول لیگ ایستاده و 8 پله بالاتر از رقیب سنتی خود پرسپولیس قرار دارد و 10 امتیاز هم از سرخپوشان پایتخت بیشتر دارد. آبی‌پوشان برای حفظ صدرنشینی باید این هفته نفت تهران را به آتش بکشند. کاری که خیلی سخت به نظر نمی‌رسد. استقلال یک تیم کاملا آماده نشان داده که شاید تنها نقطه ضعفش ناهماهنگی خط دفاعش باشد. آبی‌پوشان با 15 گل زده بهترین خط حمله لیگ را تا هفته هفتم در اختیار دارند. مهم‌ترین نکته حاشیه‌ای این دیدار تقابل پسران آبی‌پوش با علیرضا منصوریان بازیکن سابق استقلال است. مردی که نزد هواداران و حتی خود بازیکنان استقلال محبوبیت زیادی دارد و همین مساله باعث شد که منصوریان برای نشستن روی نیمکت تیمش در دیدار پنجشنبه از هواداران استقلال رخصت بخواهد. آرش برهانی منصوریان را کاپیتان استقلال نامیده و نبرد تاکتیکی منصوریان و قلعه‌نویی بسیار جالب توجه است.

منصوریان بارها گفته آرزویش نشستن روی نیمکت مربیگری استقلال است و حالا باید در این بازی به هواداران نشان بدهد که این شایستگی را دارد اما قلعه‌نویی مربی باتجربه و کاربلدی است که امتیاز گرفتن از او در لیگ برتر هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود. استقلال در این مسابقه جاسم کرار را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت ولی آبی‌پوشان آنقدر مهره دارند که جای خالی این بازیکن تکنیکی و آماده عراقی در خط میانی آبی‌پوشان احساس نخواهد شد. اگر منصوریان در این مسابقه بتواند استقلال را شکست بدهد بعید است مشت‌هایش را گره یا خوشحالی خاصی انجام بدهد که باعث ناراحتی هوادارانش شود ولی او قطعا از باخت به استقلال ناراحت خواهد شد چون اکنون سرمربی نفت تهران است.

فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز؛ کار سخت تارتار

فولاد هفته گذشته باعث شادی پیکانی‌ها شد و اولین برد را به آنها تقدیم کرد به همین دلیل اسکوچیچ دوست ندارد دوباره تیمش امتیاز از دست بدهد. فولادی‌ها در خانه تیم خطرناک‌تری هستند. مهدی تارتار هم با گسترش بعید است برای پیروز شدن به اهواز برود و او به فکر گرفتن یک امتیاز در این مسابقه است. هرچند با مساوی هم شاگردان تارتار ممکن است در این هفته دو پله دیگر هم در جدول سقوط کنند و پیکان و ذوب آهن هم از این تیم سبقت بگیرند و این تیم در رده چهاردهم قرار بگیرد.

ملوان- سایپا؛ نبرد جوانان

اگرچه مساوی ملوان مقابل سپاهان در هفته گذشته نتیجه بدی برای این تیم محسوب نمی‌شد اما هواداران قوی سپید دوست ندارند تیم‌شان روی نوار تساوی گام بردارد و به همین دلیل نصرت ایراندوست تیمش را با تمام توان هجومی به مصاف سایپا خواهد فرستاد تا یک برد خانگی کسب کند اما نارنجی‌پوشان سایپا یک ملوانی اصیل در کادر فنی خود دارند؛ فرهاد پورغلامی سرمربی سابق ملوان اکنون دستیار مجید جلالی است و او انزلی و تیم ملوان را خوب می‌شناسد. جلالی در روزهای گذشته گرفتار شایعه‌های بی‌اساسی شد و مجبور شد نسبت به آنها واکنش نشان بدهد. به هر حال سه امتیاز برای ملوانی‌ها از نان شب واجب‌تر است البته جلالی هم با جوانانش می‌خواهد نشان بدهد که موفقیت‌هایش در باشگاه بی‌حاشیه سایپا اتفاقی نیست. فارغ از هر نتیجه‌ای که در این بازی به دست بیاید این مسابقه دیدنی است زیرا شماری از جوانان آینده‌دار در هر دو تیم حضور دارند. این مسابقه را می‌توان نبرد جوانان شایسته و آینده‌دار نامید.

ذوب آهن - پیکان؛ یحیی روی لبه تیغ

پیکان هفته قبل اولین برد خود را به دست آورد تا با 6 امتیاز در رده سیزدهم جدول و یک پله بالاتر از ذوب آهن 4 امتیازی قرار بگیرد. مدیران ذوب‌آهن انتظار نتایج بهتری از این تیم دارند و روند نتیجه‌گیری تیم‌شان را مطلوب نمی‌دانند درست مثل مدیران باشگاه پیکان که آنها هم از بازیکنان اسم و رسم‌دار تیم‌شان نتایج بهتری می‌خواهند. یحیی گل‌محمدی اکنون روی لبه تیغ است و اگر نتواند در این دیدار خانگی خوب پیکان سواری کند و سه امتیاز را بگیرد شرایطش در نصف جهان سخت می‌شود. ابراهیم‌زاده که دو فصل است در تهران مربیگری می‌کند راه امتیاز گرفتن از ذوب آهن را خوب بلد است. به هر حال گل زدن به تیمی که سیدمهدی رحمتی دارد سخت است اما پیکان در این هفت هفته فقط یک گل زده است و به همراه نفت مسجدسلیمان ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. ذوب‌آهن اما 5 برابر پیکان گل زده ولی تاکنون بردی نداشته است و می‌خواهد اولین بردش را در اصفهان دشت کند تا از زیر فشار انتقادها رها شود.

صبای قم - استقلال خوزستان؛ ویسی به دنبال اولین برد

مرفاوی بعد از تساوی مقابل راه آهن از سمتش استعفا کرد ولی مدیران باشگاه با این استعفا مخالفت کردند تا او همچنان سرمربی باشد. او برای شکست دادن استقلال خوزستان کار سختی ندارد زیرا استقلال خوزستان هنوز بردی در لیگ برتر نداشته است و بعید است زورش به تیم صبای قم برسد. اگر عبدالله ویسی در قم نتواند پیروز شود شرایطش در ادامه لیگ دشوار خواهد شد. او در قم به دنبال اولین برد است و مرفاوی هم می‌خواهد که پاسخ اعتماد مدیرانش را بدهد.

تراکتورسازی - راه آهن؛

تراکتورسازی بعد از برد شیرین مقابل پرسپولیس، نمی‌خواهد در کورس قهرمانی از استقلال عقب بماند و به همین دلیل به دنبال سه امتیاز از شاگردان حمید استیلی است. راه آهن با وجود اینکه وضعیت مالکیتی‌اش مشخص نشده اما در میدان مسابقه تیم خوب و جنگنده‌ای است. استیلی و خطیبی را می‌توان از مربیان نسل جوان فوتبال دانست که البته تجربه استیلی از خطیبی خیلی بیشتر است. شاگردان خطیبی امیدوارند که هواداران پرشور و پرشمار خود آنها را در ورزشگاه یادگار امام تبریز تنها نگذارند. اگر پرشورها در ورزشگاه حضور داشته باشند تراکتورسازی قبل از شروع مسابقه روحیه مضاعفی می‌گیرد و آنها را برای پیروزی آماده می‌کند.

پرسپولیس- نفت مسجد سلیمان؛ دیدار با آخرین تیم جدول

پرسپولیس یک تیم بحران‌زده است. 8 امتیاز از 7 مسابقه به هیچ عنوان نمی‌تواند هواداران میلیونی این تیم را راضی کند. پرسپولیس هفته گذشته در عرض 10 دقیقه یک شکست سنگین را مقابل تراکتورسازی متحمل شد و سرخپوشان برای جبران مافات باید نفت مسجدسلیمان آخرین تیم جدول را شکست بدهند، تیمی که هنوز بردی نداشته اما در دیدار با استقلال نشان داد که فوتبال را خوب بازی می‌کند و حتی یک نیمه صدرنشین لیگ را در خانه گرفتار کارهای تاکتیکی خودش کرد ولی گلزنی بلد نبود. نفتی‌ها هم فقط یک گل در لیگ برتر زده‌اند اما هیچکدام از این آمار منفی باعث نمی‌شود که پرسپولیس خود را مقابل تیم نفت از پیش‌ برنده بداند به ویژه اینکه اکنون مدیرعاملی کاملا فوتبالی هدایت باشگاه نفت مسجد سلیمان را برعهده گرفته است و وضعیت این تیم هم در حال سامان گرفتن است. اگر دایی نتواند در ورزشگاه آزادی آخرین تیم جدول را شکست بدهد وضعیتش در پرسپولیس سخت‌ و سخت‌تر خواهد شد. او حتی دیگر نمی‌تواند از هواداران بخواهد که صبور باشند! ولی با یک گل و یک برد هوای پرسپولیس آفتابی خواهد شد و پرسپولیس و هواداران بی‌شمارش به آینده امیدوار می‌شوند. پرسپولیس اگر مثل 60 دقیقه اول بازی با تراکتورسازی بازی کند و مهاجمانش قدر فرصت‌های گلزنی را بدانند، می‌تواند یک برد شیرین به دست بیاورد و همه از سرخپوشان تهرانی چنین انتظاری را در این مسابقه دارند.

برنامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال:

پنجشنبه 20/6/93

نفت تهران- استقلال-ساعت 18:45-ورزشگاه تختی

فولاد خوزستان- گسترش فولاد تبریز –ساعت 18:50-ورزشگاه غدیر اهواز

پدیده خراسان ـ سپاهان-ساعت 16:45-ورزشگا ثامن مشهد

جمعه 21/6/93

تراکتورسازی تبریز - راه آهن ـ ساعت 19-یادگار امام

صبای قم - استقلال خوزستان ـ ساعت 18:45-ورزشگاه یادگار امام قم

ذوب آهن - پیکان تهران ـ ساعت 18:35-ورزشگاه فولاد شهر

ملوان بندرانزلی ـ سایپای البرز- ساعت 17-تختی انزلی

پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان- ساعت 18:40-آزادی

دیدگاه شما