تازه های سایت

کد مطلب: 21063
4. شهريور 1393 - 9:11
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: 100 شورای امربه معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی نهاوند تشکیل شده است.

علی ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: به منظور ترویج فریضه امربه معروف ونهی از منکر در هیات مذهبی ۱۰۰ شورای امر به معروف ونهی از منکر تحت عنوان شورای فریضتین در نهاوند تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: این شوراها زیر مجموعه های هیئات مذهبی سطح شهرستان هستند که هدف آنها ترویج شعائر دینی و امر به معروف و نهی ازمنکر و جلوگیری از بدعت ها و خرافات در عزاداری ها است.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: در این شهرستان مجموعا ۲۴۰ هیئت مذهبی مجوز فعالیت دارند که در ایام و مناسبت های مذهبی به‌ویژه ماه محرم برنامه ریزی های لازم را برای اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد انجام می دهند.

وی در خصوص تشکیل شوراهای فریضتین برای بقیه هیئات گفت: تلاش ما بر این است که با رایزنی با هیات های مذهبی تا پایان سال نسبت به تشکیل این شوراها در تمامی هیئات اقدام کنیم.

ترکاشوند احيا دو فريضه امر به معروف و نهي از منکر را بسيار مهم دانست و گفت: احيا اين دوفريضه بدون آموزش صحيح امکان پذير نيست.

وی ازتشکیل کارگاه های آموزشی برای اعضای این شوراها خبر داد و گفت: به منظور آموزش عقیدتی اعضای شوراها که پنج نفر از افراد صاحب نفوذ و معتمد محل می باشند به زودی کارگاه آموزشی با حضور استادانی از شهرستان قم برگزار می‌شود که می تواند نقش موثری در کارایی این شوراها داشته باشد.

دیدگاه شما