تازه های سایت

کد مطلب: 21036
3. شهريور 1393 - 12:44
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: طرح پیوند آسمانی با سبک زندگی دینی در امامزاده محمد(ع) نهاوند برگزار می‌شود.

مراسم ازدواج در موزه دفاع مقدس همدان

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام احمد رضا خزایی، با بیان اینکه استان همدان در اجرای طرح باشکوه پیوند آسمانی عنوان برتر کشور را به دست آورده اظهار کرد: در شهرستان کبودراهنگ نیز این برنامه فرهنگی در راستای توجه دادن زوج‌های جوان به ازدواج در جوار امامزادگان و با در نظر داشتن ملاک‌های سبک زندگی اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی افزود: عنایت به سیره اهل ‌بیت(ع) همچنین نوع ازدواج و مهریه و جهیزیه حضرت فاطمه (س) باید سرمشق و الگویی برای جوانان امروز باشد تا بر این اساس منش اهل بیت(ع) در زندگی همه ما جاری و ساری شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه ازدواج در فرهنگ اسلامی پیوندی مقدس و امری پسندیده است، تصریح کرد: توجه به ازدواج آسان و مطابق با رع و احکام اسلام همواره مورد توجه باشد چرا که این مهم  گامی ارزشی در حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت الهی در شئون زندگی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه طرح پیوند آسمانی زوج‌های کبودراهنگی در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران(پنجم شهریور)، انجام می‌شود، تصریح کرد: این مهم در جوار آستان مقدس امامزاده محمد(ع) شهرستان نهاوند و با حضور مردم و خانواده‌های زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

خزایی با بیان اینکه این جشن به همت هیأت امناء آستان مقدس شاهزاده محمد(ع) نهاوند برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این مراسم برای این زوج های جوان کمک هزینه ازدواج و یک سفر زیارتی به مشهد مقدس نیز در نظر گرفته شده که در پایان مراسم به آ‌ها اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور مسئولان شهرستان و استان و نیز هیئت ‌های مذهبی با برگزاری مراسم جشن دینی همراه خواهد بود، گفت: کاهش توقعات در جامعه کنونی از مولفه‌ هایی است که می ‌تواند زمینه افزایش ازدواج در جامعه را فراهم کند.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه ازدواج به سبک اسلامی و بر اساس معیارهای دینی سبب پویایی و تکامل زوج می‌شود بر لزوم تبیین سبک زندگی فاطمی در بین جوانان تأکید کرد و گفت: برگزاری جشن ‌هایی چون ازدواج زوج‌ های جوان در جوار بقاع متبرکه سبب برکت و معنویت خاصی در زندگی این قشر می‌‌شود.

وی با اشاره به رویکرد اوقاف و امور خیریه استان همدان در توجه دادن واقفان خیراندیش به وقف ‌هایی با نیات متناسب با نیاز روز جامعه، وقف در زمینه ازدواج و خرید کمک هزینه جهیزیه را از جمله این امور عنوان و اظهار کرد: به هر میزان که بتوانیم در این مسیر بیشتر از پیش همگام شویم توانسته‌ایم در راستای ترویج ازدواج آسان و نیز تامین نیازهای ثشر جوان موفق عمل کنیم.

دیدگاه شما