تازه های سایت

کد مطلب: 20951
30. مرداد 1393 - 13:13
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در این شهرستان 12 آموزشگاه به صورت هیئت امنایی فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا تکلو در شورای آموزش و پرورش نهاوند گفت: با تشکیل مدارس هیات امنایی زمینه مشارکت بیشتر مردم برای ارتقاء برنامه های آموزشی و پرورشی و همچنین تقویت نظام مدیریتی فراهم شد که در این زمینه موفقیتهایی نیز بدست آمد.

وی افزود:به منظور کارامدی بیشتر مدارس هیات امنایی در زمینه های آموزشی و پرورشی امسال کمیته کیفیت بخشی به مدارس هیات امنایی تشکیل شده که کار نظارت جدی تر بر برنامه و عملکرد آنان را اعمال می کند .

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در حال حاضر در این شهرستان 12 آموزشگاه در دوره های مختلف تحصیلی به پیشنهاد انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و تصویب شورای آموزش و پرورش به شیوه هیات امنایی فعالیت می نمایند که در سال تحصیلی گذشته دو هزار و 767 نفر دانش آموز در آن مشغول به تحصیل بوده اند.

وی ارتقاء برنامه های آموزشی و تربیتی را از مهمترین اهداف این مدارس ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه ارتقاء مباحث آموزشی و تربیتی از مهمترین اهداف مدارس هیات امنایی است لذا اولیا با پرداخت مبلغی به عنوان کمک هزینه خدمات فوق برنامه آموزشی و پرورشی در این زمینه مشارکت می نمایند .

تکلو تجهیز مدارس هیات امنایی به فناوریهای جدید و امکانات پرورشی را از ضروریات فعالیت این مدارس ذکر کرد و گفت: در شهرستان نهاوند مدارس هیات امنایی موظف شده اند به منظور ارتقاء کیفیت امور آموزشی و پرورشی در زمینه هوشمند سازی آموزشگاه اقدام نموده و کتابخانه های کلاسی را نیز ایجاد نموده و در صورت امکان سالن مطالعه ایجاد کنند .

وی گفت: خدمات آموزشی فوق برنامه شامل دروس جبرانی ، تقویتی و تکمیلی و خدمات پرورشی نیز شامل فعالیتهای فرهنگی ، هنری ، ورزشی و بهداشتی است که هزینه های آن از محل اعتبارات مردمی تامین می شود .

مدیر آموزش و پرورش نهاوند افزود: با توجه به اینکه در مدارس هیات امنایی فرد یا افرادی وجود دارند که بضاعت پرداخت کمک هزینه را دارا نمی باشند لذا طبق قانون به صورت رایگان و یا تخفیف در اینگونه مدارس نام نویسی میشوند ضمن اینکه وضعیت اقتصادی مردم هر منطقه نیز در تعیین نرخ فعالیتهای فوق برنامه لحاظ می شود.

وی اظهار کرد: از دو سال گذشته تعداد مدارس هیات امنایی این شهرستان افزایش داده نشده و سیاست بر این بوده که مساله کیفیت بخشی به مدارس و نظارت جدی بر عملکرد آنها در اولویت قرار گیرد.

تکلو گفت: البته در زمینه نظارت علاوه براین اداره ،هیات امناء هر آموزشگاه نیز می بایست بر تمامی امور آموزشی ،پرورشی و مالی مدرسه نظارت داشته و گزارش خود را به اداره اعلام کند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در خصوص استقبال مردم از این مدارس اضافه کرد: با توجه به خدمات خوبی که این مدارس داشته اند میزان استقبال اولیا چشمگیر بوده و در مدت کوتاهی از فصل نام نویسی ظرفیت این مدارس تکمیل می شود.

وی افزود: اگر چه مدارس هیات امنایی دارای عملکرد خوبی بوده اند اما این عملکرد هنوز با اهداف مطلوب فاصله دارد و لازم است مدیران مدارس در این زمینه سال به سال به دنبال کیفیت بخشی بیشتر باشند.

دیدگاه شما