تازه های سایت

کد مطلب: 20929
30. مرداد 1393 - 0:20
تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین مسابقه هفته چهارم لیگ برتر برابر میزبانش تیم ملوان تن به شکست داد تا دومین باخت خود در این فصل را تجربه کند. شاگردان علی دایی که از چهار بازی نخست خود در لیگ چهاردهم تنها 4 امتیاز کسب کردند، با این نتیجه به رده یازدهم سقوط کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز چهارشنبه با برگزاری یک دیدار به پایان رسید که طی آن تیم فوتبال ملوان در ورزشگاه خانگی برابر پرسپولیس به پیروزی 2 بر یک دست یافت تا نخستین بردش در فصل جاری را بدست آورده و دومین باخت شاگردان علی دایی در فصل جاری را رقم بزند.

در این مسابقه که در ورزشگاه تختی انزلی و با قضاوت حسین زرگر برگزار شد، مهرداد اولادی (6) و محسن یوسفی (44) برای ملوان و رضا نوروزی (18- پنالتی) برای تیم پرسپولیس گل زدند. سعید یوسف‌زاده از ملوان و رضا حقیقی و نیلسون از پرسپولیس هم بازیکنان اخطاری این بازی بودند.

نیمه نخست این بازی تحت تاثیر گرمای هوا بود و هر دو تیم بازی متعادلی را از خود ارائه کردند. در این بین ملوانی‌‌ها بیشتر روی ضد حملات و از جناح راست خود حملاتی را روی دروازه پرسپولیس تدارک می‌دیدند و پرسپولیس بیشتر به کارهای ترکیبی خط هافبک و ضربات از راه دور مهاجمانش دل بسته بود.

البته ملوانی‌ها خیلی زود و روی یک ضریه ایستگاهی که از جناح راست روی دروازه پرسپولیس ارسال شد، به گل رسیدند. سعید رمضانی این توپ را ارسال کرد که پس از یک رفت و برگشت و اشتباه مدافعان پرسپولیس در دفع توپ و یارگیری، گل نخست ملوان با ضربه مهرداد اولادی به ثمر رسید.

این گل تنها 12 دقیقه دوام داشت زیرا در دقیقه 17 مسابقه، توپ به دست دلاوری یکی از مدافعان ملوان برخورد کرد و حسین زرگر اعلام یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس کرد. نوروزی پشت توپ قرار گرفت و در دقیقه 18 نخستین گل خود در این فصل و گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

پس از این گل بازی تقریبا متعادل پیش رفت و هیچکدام از دو تیم موقعیت‌های صددرصد گلزنی بدست نیاوردند اما در شرایطی که لحظاتی به پایان این نیمه باقی‌ مانده بود، باز هم ملوانی‌ها روی اشتباه خط دفاع پرسپولیس به گل رسیدند. سالارزاده در میان اشتباهات خط دفاعی توپ را به یوسفی رساند و او هم در یک موقعیت تک به تک دروازه سرخپوشان پایتخت را باز کرد.

در آغاز نیمه دوم علی دایی، محمد نوری را به میدان فرستاد تا قدرت هجومی تیمش را بالا ببرد که خیلی زود توسط امید عالیشاه موقعیت گلی را روی دروازه ملوان بدست آورد اما این فرصت به راحتی از دست رفت. چند دقیقه پس از این موقعیت ملوانی‌هانی‌ها روی اشتباه خط دفاع پرسپولیس فرصت داشتند که گل سوم را به ثمر برسانند که ضربه رافخواهی از روی خط دروازه توسط ماهینی دور شد.

در این بازی که مدافعان پرسپولیس اشتباه زیادی داشتند، بازیکنان هجومی و مهاجمان پرسپولیس هم نتوانستند حرکات ترکیبی خوبی را برای به خطر انداختن دروازه ملوان در زمین انجام دهند و تنها در دقیقه 87 و روی ضربه سر محمدرضا خانزاده توانستند تیر دروازه میزبان را به لرزه درآوردند.

در ثانیه‌های پایانی مسابقه هم پرسپولیسی‌ها نتوانستند گل خورده را جبران کنند و در نهایت برابر ملوان با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. کسب 4 امتیاز از 4 بازی و از دست دادن 8 امتیاز حساس این دیدارها، باعث شد که پرسپولیس به رده یازدهم سقوط کرده و جایگاه هشتم را به ملوان بسپارد. علی دایی هم به سمت روزهای سخت و پرخطر پیش رفت و باید منتظر اتفاقات روزهای آینده باشد.

 جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته چهارم:
1- سپاهان اصفهان 9 امتیاز - تفاضل گل 3
2- فولاد خوزستان 9 امتیاز - تفاضل گل 3
3- استقلال تهران 9 امتیاز - تفاضل گل یک
4- پدیده مشهد 8 امتیاز - تفاضل گل 4
5- صبای قم 8 امتیاز - تفاضل گل 3
------------------------------------------------------------------
14- پیکان تهران 2 امتیاز
15- نفت مسجد سلیمان 2 امتیاز
16- استقلال خوزستان یک امتیاز

دیدگاه شما