تازه های سایت

کد مطلب: 20895
28. مرداد 1393 - 10:23
26 جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند در حال برگزاری است.

55

به گزارش پایگاه خبری گرو، در دومین روز ازبرگزاری جشنواره تئاتر استان همدان که به میزبانی شهر نهاوند در حال برگزاری است مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از روند برگزاری جشنواره بازدید کرد.

فاضل عبادی با رضایت از کیفیت برگزاری این جشنواره اظهار داشت: هدف دولت عدالت فرهنگی و توزیع منابع فرهنگی بین در تمام سطح جامعه است از این رو برگزاری این جشنواره ها به میزبانی شهرهای مختلف گامی است در همین راستا .

وی گفت: برای توسعه بیشتر فرهنگ و هنر در استان همدان برنامه های متعددی در دست اجرا که همایش عقلانیت در حکمت سینوی با هدف شناساندن مفاخر استان از شنبه هفته آینده در سالن همایش علوم پزشکی برگزار میشود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: نمایشگاه سراسری کتاب از تاریخ 2 تا 8 شهریور دیگر برنامه شاخص استان همدان در ماه آینده خواهد بود.

عبادی اظهار کرد: از 15 تا 21 مهرماه نیز استان همدان میزبان جشنواره بین المللی کودک و نوجوان خواهد بود که تاکنون 30 کشور در بخش های مختلف برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند .

>>>اجرای اثر (30/ 6 /59) دردومین روز جشنواره

12

(30/ 6 /59) عنوان اثری است که در دومین روز جشنواره تئاتر استان همدان به کارگردانی فریبا یعقوب لو و بر اساس نوشته ای از مرزبان کرامتی روی صحنه رفت.

 در این نمایش که بیانی متفاوت از حوادث جنگ بود به قربانی شدن عشق به عنوان یکی از پیامدهای جنگ پرداخته شده است.

بازیگران این نمایش سیدمهرداد کاووسی حسینی ، سید شهاب الدین حسینی ، لیلا کاظمی و نساء بخشی بودند.

این کارگردان هم اکنون در حال تمرین نمایش های ( همه جا به رنگ زمین) برای جشنواره بین المللی کودک و نوجوان و (یه عشق به طمع خسبک) برای جشنواره بسیج است.

>>> اجرای سه اثر در روز پایانی جشنواره

روز سه شنبه که روز پایانی نمایش آثار است سه نمایش (به دنیا آمدند،کار کردند، مردند) به کارگردانی احمد بیگلریان از همدان، (سوگواره سرد سکوت) از محمد قاسمی هنرمند ملایری و (هیاهوی سکوت) به کارگردانی مشترک اتابک مهراد و محمود غفاری از شهرستان بهار اجرا می شوند.

مراسم اختتامیه 26 جشنواره تئاتر استان همدان روز چهارشنبه ساعت 16در سالن اداره ارشاد نهاوند برگزار می شود.

دیدگاه شما