تازه های سایت

کد مطلب: 20646
17. مرداد 1393 - 0:30
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از بدهی 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی جایگاه CNG شهرستان نهاوند به این شرکت خبر داد.

شرکت گاز

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد‌مهدی مهدوی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه به میزان درآمد و واریزی به خزانه به استان اعتبار تخصیص داده می‌شود، بیان کرد: متاسفانه وضعیت وصول مطالبات شرکت گاز در استان مطلوب نیست و با مشکلات جدی در این زمینه رو به رو هستیم.

مهدوی با اشاره به اینکه 43 جایگاه CNG‌در استان همدان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: این جایگاه ها 20 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار هستند که هشت میلیارد تومان مربوط به دو جایگاه CNG ملایر و سه میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به جایگاه نهاوند است.

وی تصریح کرد: دوره وصول مطالبات در سال 91 در استان همدان 183 بوده که این رقم در سال گذشته به 184 روز رسیده است و این در حالی است که در استان های همجوار این عدد بین 70 تا 90 روز است.

مهدوی با اعلام اینکه در ابتدای سال گذشته میزان مطالبات شرکت از مشترکین برابر 180 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: در طول سال گذشته 212 میلیارد تومان صورت حساب صادر شده که در پایان سال 180 میلیارد تومان معادل 56 درصد از درآمد شرکت محقق شده است.

وی بدهی صنایع استان از جمله فولاد و سیمان به شرکت گاز را 18 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی شرکت گاز در وصول مطالبات جایگاه داران CNG هستند.

وی افزود: از ابتدای سال گذشته براساس مصوبه وزارت نفت کارمزد جایگاه داران از 40 تومان به 80 تومان افزایش پیدا کرده و سه درصد هزینه سوخت گیری نیز برای محاطبه هزینه پرت در رقم واریزی به خزانه محاسبه نمی‌شد، با وجود مراعات بسیار از سوی وزارت نفت جایگاه داران که پول نقد را از مردم دریافت می‌کنند بدهی خود به شرکت گاز را نمی‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: مشترکین تجاری و خدماتی سه میلیارد و 700 میلیون تومان، مراکز آموزشی چهار میلیارد و 400 میلیون تومان، اماکن و تاسیسات دولتی پنج میلیارد و 600 میلیون تومان، بهداشت و درمان دو میلیارد و 300میلیون تومان، مساجد و حوزه های علمیه یک میلیارد و 300 میلیون تومان، سپاه 552 میلیون تومان و نیرو هوایی 731 میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار هستند.

دیدگاه شما