تازه های سایت

کد مطلب: 20556
13. مرداد 1393 - 12:49
همایش استانی بدر منیر یادبود شهید منیر سیف به مناسبت روز ملی بسیج جامعه زنان در نهاوند برگزار شد.

 DSC04372

به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان در همایش یادبود شهید منیر سیف از شهدای ترور شهرستان نهاوند گفت: شهید منیر سیف با روحیه انقلابی و رسالت دینی و اعتقادی که به امام خمینی (ره) داشت آنقدر مقاوم شد که از هیچ گونه تهدیدی هراس نداشت و با توجه به تهدیدات فراوان منافقین، هر لحظه آماده شهادت بود و در حالی که پدرش در جبهه بود در راه انقلاب جان خود را فدا کرد و به آرزویش رسید.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان گفت: داشتن حیا، حفظ عفاف و حجاب و متانت در سخن گفتن پیام خون شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای زن و شهید منیر سیف است که بر زنان جامعه ما واجب است که این پیام را درک کرده و به سایرین نیز منتقل کنند.

DSC04358

 فاضلیان با بیان اینکه حیا اولین درسی است که شهدا به ما می آموزند، بیان داشت: حیا باعث جلوگیری از ارتکاب گناه می شود و بانویی که حیا دارد برنامه های مبتذل ماهواره ای و تهاجم فرهنگی بر وی اثر نمی گذارد.

 مدیرحوزه علمیه خواهران استان همدان افزود: تهاجم فرهنگی یک برنامه بلند مدت دشمن است که برای گرفتن عفت و حیا زنان جامعه ما تدوین شده و به وسیله برنامه های ماهواره ای ترویج داده میشود.

امام جمعه موقت ملایر اظهار کرد: هدف برنامه ها و سریال های ماهواره ای گرفتن حیا از زنان ما و همچنین بی غیرت کردن مردان جامعه ماست که با الگو قرار دادن رفتار شهدایی مانند شهیده منیر سیف دشمنان را در این راه مایوس خواهیم کرد.

وی به اثرات سوء استفاده از شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم که غرب با تمام قوا در فضای اجتماعی ما وارد شده باید زندگی ایرانی و اسلامی را هر چه بیشتر جایگزین زندگی غربی کنیم برای اینکه که غرب بر روی سست کردن بنیان خانواده در ایران هدف گذاری کرده است.

DSC04360

به گفته وی دشمنان با ترویج استفاده از شبکه های ماهواره ای می خواهند ثروت عفت و غیرت را از زنان و مردان ایرانی بگیرند و در مقابل برای نجات از شر این شیاطین باید بانوان جامعه عفت، مردان غیرت و مدیران همتی مضاعف داشته باشند.

وی به بیست و یکم تیر ماه، سال 1314 اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد مشهد، اظهار کرد: رضاخان از جانب دولت های استعماری مأموریت داشت تا جامعه ایران را از معنویات تهی کند.

فاضلیان اضافه کرد: این برنامه های ماهواره ای ادامه تفکرات رضاخانی است که ریشه در انگلیس و آمریکا دارند و مصداق این مدعا نیز سرمایه گذاری سنگین آمریکا و کشورهای غربی در زمینه رسانه های دیداری و شنیداری با هدف اثرگذاری بر روی جوامع است.

DSC04356

وی گفت: از جلوه‌های روشن جنگ نرم دشمنان برنامه‌های ماهواره‌ای گسترده است و دشمنان با ترویج فساد و بی‌بند و باری شبکه‌های ماهواره‌ای را تشدید کرده که برنامه‌ریزی و تلاش برای آگاهی قشرهای مختلف جامعه از ترفندها و دسیسه‌های دشمنان لازم است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همدان از بین بردن حرمت های خانوادگی را از جمله آثار مخرب ماهواره عنوان کرد وافزود: شبکه های ماهواره با پخش سریال های فارسی زبان به دنبال این هستند که نقش و جایگاه پدر، مادر و فرزند در خانواده را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: بوجود آمدن خیانت‌های زناشویی، رواج روابط نامحرم، از بین بردن غیرت مردان، تنزل بینان خانواده، از بین بردن عفت، حیا و حجاب زنان و دختران مسلمان، از جمله آسیب‌های جدی ماهواره است که باید با هوشیاری و درایت و حذف شبکه‌های معاند از خانه‌های مسلمانان به صورت خودجوش و مردمی از بروز معضلات جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام فاضلیان بیان کرد: ما باید مراقب حیله و ترفندهای شیطانی و جنگ رسانه ای دشمن باشیم و تنها راه مبارزه با این هجمه فرهنگی، ترویج آموزه های ناب اسلامی و تشویق جوانان به الگوبرداری از این فرهنگ اصیل است.

شهید منیر سیف در تاریخ 12 شهریور 1360 پس از تهدیدات فراوان، توسط منافقین کوردل با پرتاب نارنجک یکی از اعضای گروهک به منزل وی به درجه رفیع شهادت رسید.

دیدگاه شما