تازه های سایت

کد مطلب: 20512
11. مرداد 1393 - 10:24
مراسم افتتاحیه جشنواره تابستانی همدان در جوار آرامگاه بوعلی‌سینا برگزار شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

حاشیه‌های خواندنی افتتاحیه جشنواره تابستانی همدان

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از صبح الوند، جشنواره تابستانی همدان در هشتم مرداد ماه و در جوار آرامگاه شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا از ساعت 9 و 30 دقیقه شب آغاز و تا ساعت یک بامداد ادامه یافت.

اجرای این برنامه به عهده بهمن هاشمی، مجری و دوبلور توانمند کشور به همراهی حمید ترابیان مجری جوان و آینده‌دار همدانی گذاشته شده بود.

هاشمی مجری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه خانواده خود در همدان حضور یافته بود و در برنامه آینده شب آدینه نیز حضور خواهد داشت.

در این مراسم استاندار همدان، به همراه معاونت هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی، رئیس جمعیت هلال احمر استان همدان حضور داشتند که هاشمی از معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان و فرماندار شهرستان همدان نیز نام برد که البته به مراسم نرسیدند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان نیز میهمان ویژه این مراسم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان که نشان داده است در شعر گفتن نیز دستی دارد، به خواندن شعری با لهجه همدانی پرداخت و برای بار دوم یکی از سروده‌های خود را اجرا کرد که البته نتوانست لهجه همدانی را به خوبی ادا کند. وی پیش از این یک دوبیتی را در مراسم تودیع و معارفه خود به علیرضا ایزدی مدیرکل پیشین میراث فرهنگی استان تقدیم کرد.

هر چند علی‌اکبر محمودی‌وثاق دیگر در جمع زمینیان نیست ولی شعر او توسط یک خواننده همدانی که در مرکز صدا و سیما استان همدان تهیه شده بود اجرا و یاد او که همواره پای ثابت برنامه‌های ویژه همدان بود زنده نگاه داشته شد.

در ادامه موسیقی پاپ نیز اجرا شد و حمید ترابیان مجری توانمند همدانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواست تا اجازه برگزاری کنسرت موسیقی نامداران ایران را در همدان صادر کند که پس از چندی خبر داد به زودی احسان خواجه‌امیری برای بار دیگر در همدان حاضر خواهد شد. گفتنی است پیش از این از حضور مازیار فلاحی، خواننده موسیقی پاپ در همدان جلوگیری شده بود.

هفته خبرنگار نیز در این مراسم پر رنگ بود و مجریان برنامه اعلام کردند که برای روز خبرنگار رئیس جمعیت هلال احمر استان و یکی از فعالان عرصه رسانه استان در برنامه شب آدینه حاضر خواهند شد.

هنگامی که سخنرانی استاندار به درازا کشیده شد، حضار شروع به تشویق کردند تا شاید نیکبخت از ادامه سخنان خود منصرف شود و برنامه ادامه پیدا کند که البته استاندار هرگز این قضیه را نپذیرفت و همچنان قصد داشت تا تمامی مطالب خود را بیان کند. زمانی که از شعار جشنواره پرده‌بردای شد او میکرفون بهمن هاشمی را گرفت تا بار دیگر نکاتی را مطرح کند و زمانی که هاشمی خواست از ادامه سخنان نیکبخت جلوگیری کند از عهده استاندار همدان برنیامد.

هاشمی نیز گفت که آرزویش برای ایستادن در کنار استاندار محقق شده و تا کنون در کنار استاندار نایستاده است.

در ادامه برنامه از برگزیدگان و داوران جشنواره افطارانه که در اوایل مرداد ماه جاری برگزار شده بود، تقدیر به عمل آمد.

پایان‌بخش این مراسم، اجرای کارهای طنز سیروس حسینی که به سلطان خنده مشهور است، بود. وی برنامه‌های مختلفی برگزار کرد که با استقبال حضار که از سراسر ایران اسلامی در آن حضور داشتند، مواجه شد.

دیدگاه شما