تازه های سایت

کد مطلب: 20490
9. مرداد 1393 - 20:48
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: بیش از هشت هزار گردشگر از مراکز تفریحی نهاوند بازدید کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان گفت: در تعطیلات عید سعید فطر شهرستان نهاوند پذیرای بیش از هشت هزار نفر از گردشگرانی بود که مراکز تفریحی و تاریخی این شهرستان را برای گذراندن بخشی از سفر خود انتخاب کرده بودند.

وی افزود: شهرستان نهاوند در طی تعطیلات چند روز گذشته به دلیل برخورداری از آب و هوای مساعد و طبیعت دل انگیز، یکی از مراکزی بود که مسافران آن را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کرده بودند .

وی اظهار کرد: بیشترین آمار بازدیدکننده ها از مراکز تفریحی این شهرستان مربوط به سراب های شهرستان نهاوند به ویژه سراب گیان و سراب گاماسیاب است که در مجموع بیش از شش هزار نفر طی دو روز گذشته از این دو مکان بازدید کرده اند .

وی گفت: همچنین موزه های شهرستان نهاوند و حمام حاج آقا تراب این شهرستان نیز مورد بازدید مسافران قرار گرفته است .

جانجان در خصوص اسکان مسافران نیز گفت: هماهنگی های لازم قبل از آغاز تعطیلات برای اسکان مسافران در مدارس و مهمانسراها و ایجاد امکان نصب چادر در اماکن عمومی و پارک ها فراهم شده بود .

شهرستان نهاوند با توجه به قرار گرفتن در محور ارتباطی مرکز و جنوب به غرب کشور محل تردد مسافران زیادی است که تعدادی از آنها در این شهرستان برای ساعاتی اقامت می یابند .

از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان می توان به سراب های گیان ،گاماسیاب ، فارسبان و ملوسان و اماکن تاریخی و مذهبی همچون حمام حاج آقا تراب ، موزه فرهنگی و تاریخی شهر نهاوند ، منزل شهید قدوسی ، مسجد جامع ، مسجد امامزاده محمد و تپه ابوذر اشاره کرد.

دیدگاه شما