تازه های سایت

کد مطلب: 20347
3. مرداد 1393 - 1:20
پس از بی‌نتیجه بودن دور اول رأی‌گیری پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهور، در دور دوم حنان الفتلاوی از رقابت برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری، کناره‌گیری کرد و فؤاد معصوم عملاً رئیس‌جمهور عراق شد.
خبرگزاری فارس: «فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور عراق شد+«زندگی‌نامه»

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، پارلمان عراق ظهر پنجشنبه در پنجمین جلسه خود، به ریاست سلیم الجبوری و با حضور 226 نماینده، برای انتخاب رئیس جمهور و جانشین «جلال طالبانی» تشکیل جلسه داد.

پس از پایان رأی‌گیری و شمارش آرا در دور اول، رقابت به «فواد معصوم» و «حنان الفتلاوی» عضو «دولت قانون» محدود شد. در دور نخست رأی‌گیری، فؤاد معصوم 175 رای از 275 رأی را کسب کرد اما این مقدار هنوز برای پیروزی در این انتخابات کافی نبود.

سرانجام در دور دوم رأی‌گیری حنان الفتلاوی به درخواست «ائتلاف ملی» از رقابت انصراف داد و فؤاد معصوم عملا رئیس جمهور شد اما در اینجا نیز اعتراضاتی به رأی فؤاد معصوم مطرح شد که سرانجام در دور نهایی رأی‌گیری، حسین الموسوی با فؤاد معصوم رقابت کرد.

پس از برگزاری دور نهایی رأی‌گیری، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق سرانجام اعلام کرد که فؤاد معصوم 211 رأی و رقیب نهایی او حسین الموسوی 17 رأی کسب کرد و بدین ترتیب معصوم رئیس جمهوری عراق لقب گرفت.

ائتلاف ملی به موازات انصراف فائق الشیخ علی و فتلاوی در دور دوم از نامزدی، از فؤاد معصوم خواست تا در خصوص مسائل جاری عراق و وحدت این کشور و مسائل مربوط به کرکوک و نفت این کشور موضعی روشن اتخاذ کند.

در ادامه رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که جلسه بعدی پارلمان در 5 آگوست برگزار خواهد شد.

زندگی‌نامه و سابقه فؤاد معصوم و مناصبی را که تاکنون در اختیار داشته است، می‌توانید در اینجا و در این گزارش مرور کنید.

دیدگاه شما