تازه های سایت

کد مطلب: 20259
29. تير 1393 - 9:16
همزمان با لیالی قدر و شب های دعا و نیایش محفل بزرگ دانش آموزی انس با قرآن کریم در مسجد شهید آیت الله حیدری نهاوند برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم که با استقبال باشکوه دانش آموزان برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش نهاوند با برشمردن اهداف برپایی محفل انس با قرآن گفت: اینگونه محافل به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با قرآن و بهره گیری معنوی از آن برگزار شده است .

علیرضا تکلو افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استفاده از فضایل معنوی قرآن کریم است که در این زمینه برگزاری اینگونه مراسمات می تواند حال و هوای معنوی را در ذهن دانش آموزان ایجاد نماید.

 وی در خصوص برنامه های قرآنی آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه جزء خوانی قرآن همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا با حضور دانش آموزان و جمعی از قراء شهرستان برگزار می شود.

 وی اجرای برنامه های قرآنی و آشنا نمودن دانش آموزان با مفاهیم انسان ساز قرآن را خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمنان ذکر کرد و افزود: امروز دشمنان نظام به دنبال آن هستند که فکر و ذهن دانش آموزان را از مفاهیم قرآنی دور کنند و فرهنگ غربی را جایگزین نمایند اما آشنا نمودن دانش آموزان با قرآن می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

 وی تربیت قرآنی را مهمترین هدف نظام تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی نقش قرآن نقشی اولی است که احکام و مفاهیم آن لازم است برای دانش آموزان تبیین شود تا میزان اثر گذاری آن در دل دانش آموزان ماندگار شود.

قابل ذکر است در این مراسم چند تن از قاریان مطرح شهرستان آیاتی از کلام اله مجید را قرائت نموده و سپس ترتیل گروهی به عمل آمد.

در پایان سفره افطاری نیز با حضور دانش آموزان و نمازگزاران این مسجد برپا شد.

دیدگاه شما